• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

تاثیر منفی ساخت مگامال‌ها بر محیط زیست پایتخت

  • کد خبر : 12251
تاثیر منفی ساخت مگامال‌ها بر محیط زیست پایتخت
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت بازنگری مصوبات گذشته محیط زیستی شهر تهران در کارگروه بهداشت محیط ذیل کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا حلیا سادات حسینی  در جلسه کمیته بهداشت که باحضور سوده نجفی – عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته  سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران – و جمعی از مدیران و معاونان اداره کل محیط زیست استان تهران برگزار شد به قدمت برخی مصوبات محیط زیستی اشاره کرد و گفت : بیش از ۱۰ ساله از تصویب برخی مصوبات در حوزه محیط زیست، سلامت و بهداشت گذشته است و باتوجه به تغییر فرایند کاری شهرداری و توسعه شهری بی‌شک نیازمند اصلاح هستند. از این رو کمیته سلامت بهداشت محیط بازنگری مصوبات گذشته را در دستور کار خود دارد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: ساخت مگامال‌ها در فرآیند محیط زیست شهر تهران معضلاتی ایجاد می‌کنند که همین موضوع اصلاح و بازنگری در مصوبات محیط زیستی را ضروری می‌کند و باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین دوره لیگ آموزش، پژوهشی همیاران محیط زیست ویژه پیش‌دبستانی‌ها موضوعات مرتبط با کارگروه بهداشت اظهارکرد: با تشکیل کارگروه ویژه از متخصصان محیط زیستی در اداره کل ، متفق‌القول به این نتیجه رسیدیم که حوزه آموزش برای کودکان را در اولویت کارها قرار دهیم.

حسینی با بیان اینکه روسای محیط زیست مناطق بر حسب تخصص و توانمندی‌هایشان به کارگروه‌های مختلف تقسیم شده‌اند، تصریح کرد: به عنوان مثال در  کارگروه ارزیابی و استاندارد میزان نیاز مطالعات محیط زیستی در خصوص هر پروژه احداثی  در سطح تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با بررسی مصوبات به رفع نقاط ضعف و پیدا کردن نقشه راه جدید برای پروژه ها خواهیم پرداخت که این خود یک روند تسهیلگر در این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران وی در پایان گفت: در کارگروه مدیریت انرژی  با استفاده از مدیریت جهادی در خصوص کاهش مصرف حامل‌های انرژی، درصدد بازنگری مصوبات بهینه‌سازی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=12251
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.