• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

برگزاری کارگاه سامانه هشدار سریع زلزله تهران 

  • کد خبر : 8432
برگزاری کارگاه سامانه هشدار سریع زلزله تهران 

کارگاه یک روزه معرفی سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران با هدف رسیدن به یک نظام بهره‌برداری مشترک به حضور کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی آغاز شد.  به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر علی نصیری رئیس سازمان با اعلام اشاره به ساخت ۵۰ ایستگاه شتابنگار در اطراف شهر […]

کارگاه یک روزه معرفی سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران با هدف رسیدن به یک نظام بهره‌برداری مشترک به حضور کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی آغاز شد.
 به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر علی نصیری رئیس سازمان با اعلام اشاره به ساخت ۵۰ ایستگاه شتابنگار در اطراف شهر تهران و تکمیل آن به منظور راه‌اندازی سامانه هشدار سریع زلزله از این روز به عنوان یک روز تاریخ‌ساز در مدیریت بحران کشور نام برد و یادآور شد: مطابق پژوهش‌های انجام گرفته ۱۴ مخاطره در کشور واجد اولویت شناخته شده‌اند که می‌توانند کشور را دچار مسئله و بحران کنند.
وی افزود: مخاطره زلزله بعد از سیل دومین مخاطره ملی شناخته شده است و در شهر تهران هم که بنا به بعضی روایت ها شاید حتی نیمی از بار لرزه‌خیزی کشور را به تنهایی بر دوش می‌کشد، یک پهنه پر از گسل با تاریخی پر از رویداد زلزله است . به نحوی که تقریبا هر ۱۵۸ سال یکبار یک زلزله با بزرگای بیش از ۵/۵ ریشتر را تجربه کرده است.
لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=8432
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.