• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
زاکانی در اختتامیه جشنواره آرمان:

با مفاهیم کتاب قرآن می‌توان از دل بحران‌ها عبور کرد

  • کد خبر : 3172
با مفاهیم کتاب قرآن می‌توان از دل بحران‌ها عبور کرد
شهردار پایتخت گفت: قرآن برای همه در هر موقعیتی که قرار می‌گیریم پیامی دارد که می‌توان با تمسک به مفاهیم ارزشمند این کتاب آسمانی از دل بحران‌ها عبور کرد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، اختتامیه نخستین دوره جشنواره قرآنی بین‌المللی آرمان عصر سه‌شنبه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با تاکید بر ظرفیت‌های انسان‌ساز قرآن گفت: با قرآن می‌توان مسیر پر عظمت رسیدن به قله‌های بلند انسانی را یافت. به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) فرمودند تفاوت کلام قرآن با دیگر کلام‌ها مانند تفاوت عبد است به خدا.

وی افزود: قرآن دریایی عظیم است و هر کس در آن تفکر کند به اندازه ظرفیت خود از این کتاب آسمانی بهره می‌برد.

شهردار تهران در ادامه به ذکر خاطره‌ای از دفاع مقدس پرداخت و گفت: سال ۶۶ در جریان عملیات بیت‌المقدس ۴ با یکی از رزمندگان باید برای شناسایی به سمت مواضع دشمن حرکت می‌کردیم. حرکت ما در روز بود و عراقی‌ها نیز با آتش سنگین مواضع ایرانی‌ها را می‌زدند. آنقدر شرایط سخت شد که ما دو نفر مجبور شدیم در دل صخره‌های ارتفاعات شاخ شمیران خود را پنهان کنیم و هر لحظه منتظر شهادت بودیم.

زاکانی ادامه داد: در آن لحظات سخت، قرآنی که در جیبم بود را در آوردم و آن را باز کردم، آیه ۵۹ سوره مبارکه انعام آمد، وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ إِلاَّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فی ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلاَّ فی کِتابٍ مُبینٍ  مطابق مفاهیم  این آیه  نورانی هیچ برگی از درخت نمی‌افتد مگر به اذن خدا. همین برای ما نشانه و انگیزه‌ای شد تا با قدرت به سمت مواضع دشمن حرکت کنیم. در مسیر حرکت هم با وجود آتش سنگین عراقی‌ها یک گلوله به ما برخورد نکرد.

شهردار تهران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بارها شاهد بودم چگونه با رجوع به قرآن در دل سختی‌ها آرامش خاطر پیدا می‌کردیم، گفت: قرآن برای همه در هر موقعیتی که قرار می‌گیریم پیامی دارد که می‌توان با تمسک به مفاهیم ارزشمند این کتاب آسمانی از دل بحران‌ها عبور کرد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=3172
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.