• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024

این زمین خاکی خطرناک یک باغ راه قشنگ می شود

  • کد خبر : 8826
این زمین خاکی خطرناک یک باغ راه قشنگ می شود

پروژه نوسازی فضای بالایی ریل‌های راه‌آهن در جنوب غربی تهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری, ریل‌های راه‌آهن تهران – تبریز سال‌ها در جنوب غربی، فضای بزرگی را اشغال کرده بود و ساکنان محله‌های دو طرف همیشه با آلودگی صوتی و ناایمنی ناشی از عبور قطارها […]

پروژه نوسازی فضای بالایی ریل‌های راه‌آهن در جنوب غربی تهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری, ریل‌های راه‌آهن تهران – تبریز سال‌ها در جنوب غربی، فضای بزرگی را اشغال کرده بود و ساکنان محله‌های دو طرف همیشه با آلودگی صوتی و ناایمنی ناشی از عبور قطارها روبه‌رو بودند. کمتر از یک دهه قبل در توافق میان شهرداری و راه‌آهن، مسیر عبور قطار به زیرزمین منتقل و روی آن با سقف بتنی پوشیده شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در بازدید از محل پروژه در منطقه۱۷ تأکید کرده بود که طرح باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. همچنین به‌گفته سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، این پروژه که یکی از بزرگ‌ترین فضاهای شهری در مقیاس جهانی است، تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. سازمان نوسازی شهر تهران اجرای پروژه بزرگی را برعهده دارد که با همکاری ۲منطقه ۱۷ و ۱۸ در فضای وسیع بالای مسیر ریل‌ها ایجاد می‌شود. بهسازی این عرصه بزرگ، امکانی برای تامین سرانه‌های مورد نیاز جنوب شهر به‌ وجود خواهد آورد.

مسیرهای سلامت در باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س)

بخشی در جنوب محله امامزاده حسن(ع)، قسمتی در شرق بزرگراه سعیدی و قسمتی در میدان زکات قسمت‌هایی از منطقه۱۷ هستند که این پروژه در حال ساخت را شامل می‌شوند، اما شهرداری طرح‌های وسیع‌تری برای استفاده بهتر از این فضا دارد. رضا سیفی، شهردار منطقه۱۷ در این‌باره به همشهری می‌گوید: «پیشنهاد ما این است که در فاز دوم پروژه و برای بهره‌گیری بیشتر از باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاری منطقه‌های مجاور مانند مناطق ۱۱ و ۱۹ بتوانیم مسیرهای سلامت ایجاد کنیم که در آن ۴بوستان به یکدیگر وصل شوند و از سمت جنوب نیز ارتباط با بوستان ولایت برقرار شود. این عرصه وسیع امکان استفاده بهتر شهروندان را فراهم می‌کند.»

او همچنین درباره معارضان فاز اول پروژه باغ‌راه که اکنون در حال اجرا است، می‌گوید: «این پروژه با ۲نوع معارض مواجه بود؛ معارضان ملکی که با دستور شهردار به ادارات املاک و نوسازی بنا شد از محل اعتبارات این ادارات، املاک معارض خریداری شوند.»

مسئولیت نگهداری و تجهیز تونل و آنچه زیر سطح زمین قرار دارد با راه‌آهن است، اما سطح بزرگی که با ساخت سقف بتنی ایجاد شده در اختیار شهرداری قرار دارد. تنها ارتباط این دو مسیر با پله‌های فرار و مسیرهای دسترسی اضطراری به مسیر راه‌آهن احتمالا در طرح باغ‌راه برای آنها هم تدابیری اندیشیده شده است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=8826
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.