به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، مهدی مذهبی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هفته وحدت را فرصتی برای یادآوری پیوندهای عمیق اجتماعی، همدلی ملی و انسجام میان اقوام و مذاهب کشور دانست و گفت: در همین راستا سازمان زیباسازی شهر تهران با درک اهمیت این مناسبت، برنامهای گسترده و هدفمند را طراحی و اجرا کرد تا پیام وحدت و همبستگی در سطح شهر به تصویر کشیده شود و جلوهای هنری به معابر و میادین پایتخت بخشیده شود.
مذهبی با اشاره به اهداف این برنامه اظهار داشت: تلاش شد تا هنر شهری به ابزاری برای ترویج مفاهیم همدلی و انسجام ملی تبدیل شود و شهروندان بتوانند با مشاهده آثار هنری، ضمن درک زیبایی بصری، با پیامهای فرهنگی و دینی این ایام ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: طرحهای هنری در سه محور اصلی طراحی شدند؛ وحدت میان مذاهب اسلامی، تأکید بر پیوندهای قومی و ملی در ایران و انعکاس رابطه مستحکم میان مردم و دولت بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در توضیح روند اجرا گفت: این برنامه در ۲ فاز انجام شد؛ نخست اکران گسترده طرحهای هنری با محوریت هفته وحدت بر بیش از صد سازه تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر بود. در فاز دوم، ویژهبرنامههای گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) در تاریخ ۱۷ ربیعالاول پیشبینی شده که بیش از صد و پنجاه سازه دیگر را در بر خواهد گرفت و تمرکز این فاز بر نمایش پیامهای فرهنگی و دینی، جلوههای هنری شاخص و اطلاعرسانی گسترده به شهروندان است.
مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: حجم و گستردگی این برنامه قابل توجه است؛ بیش از ۲۵۰ سازه تبلیغاتی شامل ۶۰۰۰ پرچم پایه کوتاه طرحدار، ۷۰ نما پرچم، ۲۰۰ هزار متر ریسه پارچهای رنگی، ۲۵ هزار متر ریسه نوری و ۲۱ المان شهری به کار گرفته شد تا پیام فرهنگی و هنری هفته وحدت به شکلی گسترده در سراسر شهر منتشر شود.