• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
معاون مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران؛

الزام مراجعه خودروهای تهران به مراکز معاینه فنی شهر تهران بایستی در قانون دیده شود

  • کد خبر : 13482
الزام مراجعه خودروهای تهران به مراکز معاینه فنی شهر تهران بایستی در قانون دیده شود
همزمان با هفته هوای پاک؛ در روز چهارشنبه 27 دی ماه علیرضا رحمتی معاون مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران به همراه جمعی از مدیران آن سازمان از مرکز معاینه فنی خودرو نیایش بازدید و در جریان آخرین اقدامات ستاد معاینه فنی در بحث توسعه کمی و کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در این بازدید توضیحاتی در خصوص رویه و فرایند انجام معاینه فنی در مراکز، آخرین وضعیت مراجعات به مراکز شهر تهران و درصد متقاضیان دریافت گواهی معاینه فنی برتر توسط معاونین ستاد معاینه فنی ارائه شد.
رحمتی پس از بازدید و استماع گزارش ستاد معاینه فنی با تصدیق این مسئله که انجام معاینه فنی در شهر تهران از دقت و صحت و اطمینان پذیری لازم برخوردار است گفت: آمار اعلام شده مبتنی براینکه سهم مراکز معاینه فنی شهر تهران از خودروهای پلاک تهرانی تنها ۳۷ درصد است جای تامل و نیاز به چاره اندیشی دارد. در حال حاضر شهر تهران از بضاعت خوبی در بحث تعدد و پراکندگی مراکز بر خوردار بوده و خوشبختانه با تلاش و همکاری شهرداری تهران ظرفیت لازم برای پذیرش خودروهای پلاک تهران ایجاد شده است.
رحمتی با تاکید بدین مسئله که علاوه بر ثبت تخلف معاینه فنی به صورت مکانیزه توسط دوربین های سطح شهر، درگاه های کنترل گواهی معاینه فنی بایستی افزایش یابد اظهار داشت: به منظور افزایش اثر بخشی معاینه فنی در بحث کاهش آلودگی هوا و تصادفات بایستی بسترهای قانونی جهت الزام مراجعه خودروهای پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران پیش بینی شود. همچنین همانند تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو که در قانون هوای پاک به الزام داشتن گواهی معاینه فنی تصریح گردیده، گواهی معاینه فنی بایستی در تمامی خدمات اجتماعی و عمومی ارائه شده به خودرو مانند بیمه شخص ثالث نیز کنترل شود. البته تاکید می گردد اجرای این طرح ها مستلزم ایجاد و پیش بینی بسترهای قانونی لازم است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=13482
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.