• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

افزایش ۷۰ هزار سفر روزانه با افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو

  • کد خبر : 8223
افزایش ۷۰ هزار سفر روزانه با افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو

با افتتاح قریب‌الوقوع ۴ ایستگاه دیگر از ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و۷ شبکه مترو تهران، نه تنها حدود ۸ کیلومتر به طول مسیر بهره‌برداری این شبکه اضافه خواهد شد بلکه افزایش حداقل ۷۰ هزار سفر روزانه از طریق سیستم حمل و نقل انبوه‌بر ریلی پایتخت نیز پیش‌بینی می‌شود. به گزارش وطن شهر و به نقل […]

با افتتاح قریب‌الوقوع ۴ ایستگاه دیگر از ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و۷ شبکه مترو تهران، نه تنها حدود ۸ کیلومتر به طول مسیر بهره‌برداری این شبکه اضافه خواهد شد بلکه افزایش حداقل ۷۰ هزار سفر روزانه از طریق سیستم حمل و نقل انبوه‌بر ریلی پایتخت نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، طول شبکه خطوط هفتگانه مترو در حال حاضر ۲۷۴ کیلومتر بوده و ۱۵۰ ایستگاه در حال سرویس دهی به مراجعان و مسافران مربوطه است. اما مهرماه امسال ۴ ایستگاه شهرزیبا، شهران و کوهسار (همگی در خط ۶) به همراه ۵/۵ کیلومتر مسیر تونلی در این خط و همچنین ایستگاه میدان کتاب و حدود ۲ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۷ به بهره برداری می رسد تا فرآیند تکمیل ایستگاههای باقی مانده خطوط ۶ و ۷ یک گام دیگر به خط پایان نزدیکتر شود.

عملیات اجرایی ایستگاههایی که از آنها یاد شد، همگی از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و با تامین منابع مالی لازم، بزودی خدمت‌رسانی به جمعیت قابل توجهی از مناطق غربی پایتخت از طریق این ایستگاهها آغاز می‌شود. در واقع مناطق ۲ و ۵ که در مجموع تاکنون از ۲۰ ایستگاه مترو برخوردار بوده‌اند، با افتتاح ایستگاههای جدید تا حدودی وضعیت بهتری خواهند یافت؛ خصوصا منطقه ۵ که جمع ایستگاههای مترو آن از ۸ ایستگاه فعلی به ۱۱ ایستگاه می‌رسد.

گفتنی است؛ برای ساخت این ۴ ایستگاه و همچنین بهره‌برداری از ۸ کیلومتر مسیر تونلی، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=8223
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.