• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

افزایش استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

  • کد خبر : 10484
افزایش استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تا پایان سال به به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر, علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مورد طرح باز میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز گفت: میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

مختاری یکی  از مشکلات  کلانشهرها را بحران آب دانست و گفت که به همین دلیل میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تا پایان سال به  به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران  خاطرنشان کرد: تا پایان سال بیش از ۱۰۰بوستان مادر و کودک در مناطق مختلف مورد بهره بـرداری قرار می‌گیرد.

به گزارش شهر، طرح بازچرخانی و استفاده مجدد آب مجموعه فرآیندهایی است که آب را از منابع مختلف بازیابی  کرده، تصفیه و استفاده مجدد می کند می کند و از این آب می‌توان برای اهداف سودمندی مانند کشاورزی و آبیاری، تامین آب آشامیدنی، پر کردن آب‌های زیرزمینی، فرآیندهای صنعتی و احیای محیط زیست، استفاده مجدد کرد. منابع آبی که می توانند در بازچرخانی مورد استفاده قرار گیرند شامل فاضلاب شهری، فاضلاب‌های صنعتی، آب طوفان و سیل، رواناب کشاورزی است. این منابع آب به اندازه کافی تصفیه می شوند تا “مشخصات مناسب برای هدف” را برای استفاده بعدی خود برآورده کنند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=10484
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.