• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورا مطرح شد؛

از تقدیر برای برگزاری جشن غدیر تا پیشنهاد تشکیل اداره حقوقی در شورا

  • کد خبر : 2924
از تقدیر برای برگزاری جشن غدیر تا پیشنهاد تشکیل اداره حقوقی در شورا
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخواست می‌شود جهت تشکیل اداره حقوقی در شورا اقدام شود.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، نرجس سلیمانی در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شخصیت حقوقی شهرداری از شورا جداست، اظهار کرد: شورا می تواند خود اقامه دعوا کند و هم پاسخگوی دعوای مطرح شده باشد؛ با توجه به تعدد و تنوع شکایات و بعضاً طرح دعوا نسبت به اعضای شورا که نیازمند دفاع وکیل هستند، درخواست می شود که جهت تشکیل اداره حقوقی در شورا اقدام شود.

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن تقدیر برای برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری رویداد غدیر خم، اظهار کرد: جابجایی سکوی میانی جمع آوری پسماند دارآباد انجام شده است؛ این سکو در سالهایی طراحی شده که خالی از سکنه بوده اما امروز واحدهای مسکونی در اطراف آن هستند.

وی افزود: با توجه به نارضایتی شهروندان این محله، انتظار می رود زمین هایی که چالش های کمتری دارد برای جمع آوری پسماند انتخاب شود؛ در ورودی اصلی غربی دریاچه چیتگر نیز سکو واقع شده که بوی نامطبوع و تصویری نامناسب ایجاد کرده که باید نقاط جایگزینی مورد بررسی قرار بگیرد و وضعیت اکولوژیکی آن در نظر گرفته شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه به عشق امیر المومنین در جشن ۱۰ کیلومتری حضور داشتند که دست تک به تک آنها را می بوسیم، اظهار کرد: امیدواریم این جشن هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به رها شدن خودروهای رها شده در محوطه مجتمع مهارت آموزی و کارآفرینی در خاوران، یادآور شد: متأسفانه تعداد قابل توجهی از خودروهای سبک و سنگین و تعدادی از اموال شهرداری با چهره ای مخدوش در این فضا رها شده و منجر به هدر رفتن منابع شهرداری شده است.

کاشانی تأکید کرد: این محله یکی از محله های محروم جنوب شهر است و شاهد سرقت های میلیاردی از اموال شهرداری در این منطقه در سالیان اخیر بودیم؛ خودروهای رها شده در وضعیت آب و هوایی در فضایی بدون سقف رها شده اند.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخشی از این اموال به صورت ضایعات از محوطه خارج شده است، تصریح کرد: تعدادی تجهیزات کامپیوتری بدون استفاده نیز در این مجتمع باقی مانده که ممکن است مورد تعرض قرار بگیرد. از سویی سارقان حرفه ای نیز ممکن است اقدام به سرقت کنند.

وی ادامه داد: معاونت مالی شهرداری تهران مسئولیت این مجتمع را بر عهده دارد؛ پیشنهاد می کنیم لیستی از اموال در چنین فضاهایی ارائه شود. شهرداری سه ماه فرصت دارد نسبت به ارائه گزارش و اسقاط خودروهای فرسوده اقدام کند و لایحه ای نیز با محوریت این اموال ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=2924
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.