• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
در واکنش اعضای شورا به گزارش اقدامات حوزه حمل و نقل مطرح شد؛

از امیدواری برای ورود اتوبوس‌های جدید تا تقدیر از شهرداری برای ابقای مدیران حمل و نقلی

  • کد خبر : 2934
از امیدواری برای ورود اتوبوس‌های جدید تا تقدیر از شهرداری برای ابقای مدیران حمل و نقلی
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورا نسبت به گزارش اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران واکنش نشان دادند.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیری که هشت ماه بیشتر ماندگاری ندارد عملاً نمی تواند کاری انجام دهد، اظهار کرد: برای من جای سوال است در شهرداری تهران حلقه مدیریتی آنچنان بسته است که ۱۰ مدیر ندارد؟ این در حالیست که شهرداری از مدیران متخصص برخوردار است.

وی با بیان اینکه سه دستگاه اتوبوس سه کابین در پارکینگ شرکت اتوبوسرانی خاک می خورد، یادآور شد: این اتوبوس ها از سرمایه های شهر هستند و چطور نمی توانند از این اتوبوس ها استفاده کنند و می خواهند اتوبوس های برقی اضافه کنند.

سلیمانی با بیان اینکه تاکنون هیچ قرارداد مشخصی برای صحت سنجی به ما ارائه نشده است، تصریح کرد: تا قرادادها را به ما ارائه ندهند و خط تولید به ما معرفی نشود و نتوانیم بازدید کنیم نمی توانیم گزارش نظارتی ارائه دهیم.

وی افزود: در قرارداد با عقاب افشان پس از ۹ ماه هنوز یک اتوبوس اضافه نشده است؛ وقتی از یک شرکت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری شده باید یک دستگاه آن دریافت می شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حداقل باید چند دستگاه اتوبوس به تهران تحویل داده می شد که بدانیم با شرایط اقلیمی پایتخت سازگاری دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: این بار که شهر تعطیل نبود؛ چرا برنامه و گزارش به شورا ارائه نشده بود و هیئت رئیسه موضوع را پیگیری نکرد که گزارش در اختیار ما قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: برنامه چهارم و بودجه شهرداری تصویب شده اما هنوز یک اتوبوس به ناوگان اضافه نشده و نشان می دهد که شهر در بحران است؛ قطعاً مدیران باید آینده نگر باشند اما باید حال را دریابیم. شرایط فعلی پاسخگویی می خواهد و اینکه می خواهیم قرارداد ببندیم پاسخ نیست. اگر مهرماه امسال از این پل صراط بلغزیم باید پاسخگو باشیم.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه شهرداری طبق قانون بودجه برنامه ریزی و محل تأمین هزینه را مشخص می کند، اظهار کرد: ما یک بودجه بیشتر نداریم و این سطح یک و دو که در این دوره به جریان افتاده، خلاف قانون است که ما را سردرگم می کند.

وی با بیان اینکه بودجه ابلاغی شورا ۱۸ هزار میلیارد تومان و مبلغ قرارداد شهرداری ۱۱۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: از آقای زاکانی برای ابقای آقای بهرامی که انسانی دلسوز است، تشکر می کنیم؛ اما سوال ما این است که از بودجه سطح یک شهرداری که ۵۰ هزار میلیارد تومان بود، چه میزان به حمل و نقل اختصاص یافته بود و چه میزان از آن تأمین شده بود. در مورد این تناقض باید توضیح دهید. آیا این نشان دهنده برنامه ریزی است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید واقع بینانه صحبت کرد، گفت: در مورد پیش پرداخت ۶۳۰ واگن باز هم موضوعات به آینده حواله شد؛ درحالیکه آقای زاکانی گفت که پیش پرداخت تمام شد و دولت به وظیفه خود عمل کرد. این تناقضات را برای ما رفع کنید.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه آقای زاکانی و آقای فروزنده موضوع را از هیئت دولت پیگیری کردند، گفت: اینکه گفتند موضوع حل شده درست است؛ در یک مرحله موضوع حل شده بود و در مرحله ای دیگر باقی مانده بود؛ بنده نیز موضوع را پیگیری کردم. به بانک شهر ایراداتی گرفته بودند و گفتند که بدهی دارد و قرار شد به سرمایه بانک افزوده شود تا مشکلی رخ ندهد.

وی افزود: اینکه پیش پرداخت ۶۳۰ واگن انجام نشده مشکل از شهرداری تهران نیست؛ فرصت ها کوتاه است و دوباره به دست نمی آید. پول این واگن ها به بانک مرکزی داده شده و باید به بانک شهر تحویل داده شود تا بتوان خریداری را انجام دهد. این موضوعی نیست که روی آن کار نشده باشد.

در ادامه مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز یوم الحساب حوزه حمل و نقل عمومی است، ابراز امیدواری کرد که این یوم الحساب را در بخش ها و معاونت های دیگر نیز شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در هفته گذشته که جلسات صحن برگزار نشد و فرصت گفت و گو وجود نداشت، شاهد جابجایی هایی بودیم. اینکه تغییر و تحولی در مدیریت حوزه حمل و نقل عمومی اتفاق نیفتاد جای خوشحالی است.

اقراریان با بیان اینکه مردم به اندازه ای از وضعیت نابسامان مترو و وضعیت عفاف و حجاب در مترو به ما پیام می دهند که شرمنده ایم، تأکید کرد: من به شهردار تهران مستقیماً تذکر دادم و برداشت این است که شرکت بهره برداری عزم راسخ را برای برخورد عملی ندارد. مردم بدانند ما تمام تلاش خود را می کنیم که این وضعیت نابسامان برطرف شود و آنچه مهم است عزم و اراده ای است که نمی بینیم.

وی با اشاره به جمع آوری دست فروشان محوطه تئاتر شهر، تأکید کرد: این نشان داد که برخورد با چنین مواردی به عزم و اراده نیاز دارد؛ امروز در وضعیت آشفته مترو به عزم نیاز داریم. بین واگن بانوان و آقایان درب هایی تعبیه کردند که قابلیت جابجایی دارد و معنای آن را نمی فهمیم.

اقراریان افزود: بانوان می گویند که هیچ کنترل و نظارتی بر ورود آقایان به واگن بانوان وجود ندارد؛ باید مأموری برای تذکر در این زمینه در نظر گرفته شود و اتفاق عجیب و غریبی نیست که انجام نمی شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه گزارشات باید در قالب چارچوب مشخص ارائه می شد، گفت: این گزارشات باید از یک هفته قبل در اختیار ما قرار می گرفت که مطالعه لازم را داشته باشیم و اقدامات کارشناسی روی گزارشات انجام شود.

وی با بیان اینکه باید در خصوص اقداماتی که انجام شده بود گزارش ارائه می شد، تصریح کرد: ما وقتی به مناطق می رویم از مردم خجالت می کشیم که می گویند مدتها منتظر اتوبوس می مانند؛ تا پایان سال باید چه پاسخی به مردم بدهیم؟

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه قرارداد هزار و ۴۶۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده است، اظهار کرد: این خلاصه اقدامات انجام شده در حوزه اتوبوسرانی بود و در حوزه مترو نیز اقدامات در حال انجام گزارش شد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=2934
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.