• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

اخبار شهرداری و مدیریت شهر تهران

  • 15:14

شهرداری تهران نهادی است که وظیفه اداره امور شهری تهران را بر عهده دارد. این نهاد دارای وظایف و اختیارات گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل، عمران، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی است.

اخبار شهرداری تهران به طور مستمر در رسانه های مختلف منتشر می شود. این اخبار می تواند شامل موضوعات مختلفی از جمله افتتاح پروژه های جدید، ارائه خدمات جدید، اقدامات مدیریت شهری برای بهبود وضعیت شهر و غیره باشد.

مدیریت شهر تهران نیز نقش مهمی در اداره امور شهری دارد. این مدیریت متشکل از شورای اسلامی شهر و شهردار است. شورای اسلامی شهر وظیفه تصویب قوانین و مقررات شهری را بر عهده دارد و شهردار نیز وظیفه اجرای این قوانین را بر عهده دارد.

در ادامه به برخی از اخبار مهم شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اشاره می کنیم:

* افزایش بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ بودجه شهرداری تهران به رقم ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۱۲۳٫۶ درصدی داشت. این افزایش بودجه برای اجرای پروژه های جدید و بهبود وضعیت شهر تهران در نظر گرفته شده است.

* افتتاح بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت در نیمه اول سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد. این پروژه شامل بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده در مناطق مختلف تهران است.

* اجرای طرح جمع آوری کارتن خواب‌ها

طرح جمع آوری کارتن خواب ها در فصل سرما در سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح، شهرداری تهران گرمخانه هایی را برای نگهداری معتادان متجاهر و کارتن خواب ها ایجاد کرد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=13245

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.