به گزارش وطن شهر و به نقل از تسنیم، در کلانشهری مانند تهران، بهبود ناوگان حمل و نقل از موضوعات بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که زیرساختهای حملونقل عمدتا به لحاظ کمیت و کیفیت دچار آسیب شده و پیامدهای بیمهری گذشتگان به آن محسوس است.
ارزیابی عملکرد دوره ششم مدیریت شهری نشان میدهد، ۱۰ ایستگاه مترو و ۱۴ کیلومتر مسیر زیرزمینی در این دوره به بهرهبرداری رسیده است. همچنین، قرارداد تامین ۳ هزار اتوبوس با تولید کنندگان داخلی بسته شده؛ حجم قرارداد برای تأمین اتوبوس پایتخت بیسابقه است و از طرفی، استارت برقی شدن پایتخت با ایجاد ۱۵ جایگاه شارژ زده شده است.
تهران، شهری بزرگ با ابرپروژههای عمرانی محسوب میشود که در این دوره از مدیریت شهری کارگاه ۳ کلانپروژه آن به صورت همزمان (آزادراه شوشتری، بزرگراه یادگار امام و بزرگراه بروجردی) فعال شده و گلوگاههای تأمین مالی و رفع معارضان آنها یک به یک در حال رفع و رجوع است. تا جایی که به گفته شهردار تهران، فاز اول بززگراه شهید بروجردی به طول ۳٫۷ کیلومتر طی روزهای آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
در حوزه اجتماعی و در جهت حل معضلات این بخش نیز، ۹ مرکز یاورشهر در ۸ ماه با ظرفیت ۵ هزار نفر احداث شد؛ البته شهرداری تهران اقدام به تشکیل قرارگاه اجتماعی کرد تا سایر آسیبهای اجتماعی از جمله کودکان کار و خیابان و زنان آسیبدیده را هم تحت پوشش قرار دهد و خدمات ارائه کند. اقدامات متعدد حوزه اجتماعی در این دوره مدیریت شهری، سبب تفویض اختیارات رئیسجمهور به منظور هماهنگی میان دستگاهها مسئول به شهردار تهران تحت عنوان نماینده ویژه رئیسجمهور شد.