• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

ابلاغ طرح تعمیرات تخصصی پل‌های ۱۵ تقاطع در تهران

  • کد خبر : 23506
ابلاغ طرح تعمیرات تخصصی پل‌های ۱۵ تقاطع در تهران
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از ابلاغ طرح تعمیرات تخصصی پل‌های مربوط به ۱۵ تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف پایتخت خبر داد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا، محمدصادق خیرخواه، با بیان اینکه مجموعه پل‌های سواره‌روی شهر تهران دارایی‌هایی ارزشمند و حیاتی هستند گفت:  طی ۳ سال سپری شده از زمان آغاز دوره ششم مدیریت شهری، گام‌های مهمی در جهت استقرار نظام تعمیر و نگهداشت این دارایی‌ها برداشته شده است.

وی در تشریح اقدامات صورت‌گرفته به منظور استقرار نظام تعمیر و نگهداشت پل‌های شهر تهران، ارزیابی فرآیندها و رویه‌های موجود، بازطراحی فرآیندها و ساختارهای مرتبط با امور تعمیر و نگهداری پل‌ها و نیز تدوین ماتریس وظایف در این زمینه را از جمله مهمترین فعالیت‌های انجام شده خواند و یادآور شد: تمام پل‌های سواره‌رو پایتخت طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در پتج نوبت و در قالب اولین سطح بازرسی مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص جزئیات این بازدیدها، گفت: بازرسی‌های صورت گرفته توسط معاونت‌های فنی و عمرانی مناطق ۲۲گانه و با پشتیبانی اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران صورت پذیرفت و سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران نیز نظارت بر این فرآیند مهم را بر عهده داشت.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه تمام پل‌های سواره‌رو پایتخت طی سال ۱۴۰۲ در سطحی بالاتر و با همکاری مهندسان مشاور متخصص بازرسی شده‌اند، تدوین یک مکانیسم جامع برای اولویت‌بندی پل‌های نیازمند تعمیر را از نتایج عینی این بازدیدها دانست و یادآور شد: پل‌های سواره‌روی پایتخت ضمن محاسبه شاخص‌های خرابی و طبق مکانیسم یادشده اولویت‌بندی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای حدود ۳۰ درصد از پل‌های قدیمی شهر تهران که عمری فراتر از ۳۰ سال دارند، برنامه اقدام مشخص در زمینه تعمیر و نگهداری تعریف شده است، گفت: این برنامه اقدام شامل تهیه طرح‌های تعمیرات تخصصی و البته انجام بازدیدهایی در سطح تخصصی‌تر است.

خیرخواه در پاسخ به پرسشی در خصوص دستاوردهای عملی مجموعه اقدامات صورت گرفته گفت: طرح تعمیرات تخصصی پل‌های مربوط به ۱۵ تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف پایتخت به دستگاه مجری ابلاغ شده و پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ فوق تا پایان سال جاری به ۳۵ تقاطع تسری یابد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در خاتمه گفت:  انجام بازدیدهایی در سطح تخصصی‌تر برای پل‌های ۲۷ تقاطع بزرگراهی پایتخت، از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده برای سال جاری به شمار می‌آید.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=23506
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.