• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

آموزش باغبانی به کودکان در مزرعه خانواده منطقه ۱۶

  • کد خبر : 19573
آموزش باغبانی به کودکان در مزرعه خانواده منطقه ۱۶
باغبانی فرصتی عالی است تا کودکان با گیاهان، حشرات و پدیده ‌های طبیعی مختلف آشنا شوند. این تجربه می ‌تواند علاوه بر افزایش دانش آن ها، عشق و احترام به محیط زیست را در آن ‌ها به وجود آورد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ، محمدامین سالاری پور شهردار این منطقه با بیان مطلب فوق افزود: مزرعه خانواده برای کودکان فرصتی عالی است تا با اصول علم زیست ‌شناسی و فرآیندهای رشد گیاهان آشنا شوند. آن‌ ها می ‌توانند به‌طور مستقیم شاهد تغییرات فصلی، تأثیر نور و آب بر رشد گیاهان و رابطه میان گیاه و خاک باشند.

شهردار منطقه ۱۶ افرود: این فعالیت به کودکان فرصتی مناسب را می‌ دهد تا با طبیعت ارتباط برقرار کنند، مهارت ‌های زندگی مهمی را تجربه کنند و از مزایای فیزیکی و روانی آن بهره‌ برداری کنند. نه تنها به کودکان کمک می‌کند تا از گذر زمان لذت ببرند، بلکه ایشان را به یک عشق به طبیعت معرفی می‌کند که می‌ تواند به سلامت و خوشبختی آن ها در طول عمر کمک کند.

وی ادامه داد: در راستای اشاعه فرهنگ باغبانی به همت مرکز تام در طرح مزرعه خانواده آموزش  کاشت گل و انواع سبزی جات و صیفی جات داده می شود ؛ تا بستری مناسب برای باغبانی علمی کودکان فراهم گردد به کمک این آموزش در کنار ایجاد حس بازی برای کودک بستر شکوفایی خلاقیت ، حس مسئولیت پذیری ایجاد می شود  و با چنین تفریحات سالمی کودکان را از بازی‌های ناسالمی نظیر بازی های رایانه ای و گوشی دور کرد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=19573
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.