به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری آنلاین، آرش صیادی در این باره گفت: عملیات اجرایی مترو تهران ـ پرند از سال ۱۳۸۹ توسط شرکت عمران شهر جدید پرند آغاز شد که این شرکت بخشی از عملیات زیرسازی آن را به اتمام رساند. با توجه به اینکه مترو پرند ادامهی خط یک مترو تهران بود دولت با محوریت کارفرمایی شرکت عمران پرند با منابع دولتی در سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی را به شهرداری تهران سپرد.
وی افزود: بین سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ مجموعا از محل منابع عمومی دولت ۶۱۲ میلیارد تومان به پروژه مترو پرند تخصیص داده شد. با توجه به تورم چند سال گذشته و گران شدن پروژههای ریلی عملا آن روش تامین مالی روی پروژه مترو پرند جواب نمیداد و اگر قرار بود با همان مدل پیش برویم تا چند سال آینده هم نمیتوانستیم شاهد بهرهبرداری از این خط باشیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: آنطور که شهرداری تهران به عنوان بهرهبردار مترو پرند اعلام کرده فعلا مترو پرند با سه رام قطار راه میافتد و به شرط تامین ناوگان، ظرفیت آن افزایش مییابد. در حوزه مخابرات نیز با پیگیری که از دوستان پیمانکار گرفتم مشکلی وجود ندارد و البته سیگنالینگ به شکل لوکال (محلی) اداره خواهد شد. با توجه به برنامههای شهرداری با شرکتهای واگنسازی امیدواریم در پروسهای چند ساله مساله ناوگان مترو پرند به طور کامل حل شود.
وی همچنین درباره افتتاح مسکن مهر گفت: در افتتاحی که به زودی با حضور رییسجمهور انجام میشود ۴۳۹۰ واحد مسکن مهر از باقیمانده مسکن مهر پرند افتتاح خواهد شد. حدود ۶۸۰۰ واحد نیز پایان سال گذشته به بهرهبرداری رسیده بود. عملا از مجموع ۹۵ هزار واحد مسکن مهر پرند حدود ۹۴ هزار واحد بهرهبرداری میشود و ۱۰۰۰ واحد نیز عمدتا دچار مشکلات حقوقی بین تعاونیها است.