• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024

آغاز طرح رصد ۳ با بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از منطقه ۲۰

  • کد خبر : 25308
آغاز طرح رصد ۳ با بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از منطقه ۲۰
روز گذشته طرح رصد ۳ با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در منطقه ۲۰ (شهرری) آغاز شد و وضعیت پروژه‌های توسعه محلی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر روز گذشته شنبه (۲۸ مهرماه) محمد آخوندی، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و احمد صادقی رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ به همراه معاونین ‌و سایر مدیران شهری در اولین روز از آغاز طرح رصد ۳، از منطقه ۲۰ و پروژه‌های توسعه محلی آن بازدید کردند. در این بازدید از میزان پیشرفت فیزیکی اهم پروژه‌های شهرری دیدن شد و چالش‌های هر یک از آن ها مورد بررسی قرار گرفت.
طی این بازدید، آخرین وضعیت پروژه قطب گردشگری بی‌بی‌ شهربانو به مساحت حدود ۵۰ هکتار در ۲ فاز شرقی و غربی، سالن ورزشی در محله تقی‌آباد که در این محله سرانه ورزشی آن صفر بود به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع، سرای محله حمزه‌آباد در تنها محله ای از منطقه ۲۰ که فاقد سرای محله است، به مساحت اعیان ۱۳۷۵ مترمربع بررسی شد.
لازم به ذکر است؛ به همت کمیسیون برنامه و بودجه شورای ششم شهر بودجه منطقه ۲۰ با نگاه عدالت محور و با توجه ویژه به مناطق جنوبی، نسبت به سال ۱۴۰۰ تاکنون رشد ۴ برابری داشته است. همچنین ۳۰۰ پروژه توسعه محلی در این دوره مدیریت شهر، برای زیست بهتر شهری شهروندان در منطقه شهرری اجرا شده است که این پروژه‌ها محلی در راستای پاسخ به مطالبات و ترجیحات شهروندان انتخاب شدند.
پروژه‌های توسعه محلی اجرا شده که طی ۳ سال مدیریت شهری دوره ششم در منطقه ۲۰ انجام شده و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از آن دیدن کردند، شامل؛ مرمت و بهسازی آسفالت معابر منطقه به میزان ۲۱۹ هزار تن در سطح کوچه‌ها و معابر فرعی است، علاوه براین مرمت جداول و کانیوها در محلات به میزان ۶۹ کیلومتر صورت گرفته که با اجرای آن شاهد بهبود وضعیت نابسامان شبکه آبهای سطحی و همچنین از بین رفتن بوی نامطبوع در منطقه هستیم. برای از بین بردن خاموشی منطقه و رفع ناایمنی معابر که جزو مطالبات مهم ساکنین شهرری بود، ۱۰۸۰ پایه چراغ روشنایی نصب شده است. همچنین به منظور زیباسازی منطقه، ۲۴ مورد آبنما در میادین اصلی منطقه جانمایی شد، علاوه براین در راستای روان سازی ترافیک در سطح منطقه ۳۹ هزار مترمربع اصلاح هندسی در سطح معابر و محلات صورت گرفته است، ایمن سازی ۳۵ نقطه حادثه خیز منطقه، مرمت و تعویض ۳۷ مورد چمن مصنوعی در سطح منطقه و احداث و مرمت ۱۶ میدان میوه و تره بار از پروژه های بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

در ادامه این بازدید، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر طبق روال سال‌های قبل، نشستی صمیمانه با نخبگان و معتمدین محلات منطقه ۲۰ داشتند تا مطالبات و اولویت‌هایشان را در اجرای پروژه‌های توسعه محلی اعلام کنند. بنابراین بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۴ متناسب با ترجیحات و نظر شهروندان منطقه، همانند ۳ سال گذشته و براساس دغدغه‌ها و خواسته‌های مردمی انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ طرح رصد ۳ در سومین سال فعالیت شورای ششم شهر تهران با بازدید از منطقه ۲۰ آغاز شد. طی این طرح، شورای شهر برای پروژه‌های کوچک مقیاس و توسعه محلی که به درخواست اهالی محلات و مناطق طراحی شده بود، بودجه معینی را تخصیص خواهد داد. طرح رصد گامی در راستای بودجه‌ریزی مشارکتی است که در دوره ششم مدیریت شهری برای اولین بار در شهر تهران برداشته شد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=25308
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.