به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا، بوستان چیتگر در غرب پایتخت در مسیر بادهای غربی تهران است و در بهبود کیفیت هوای این کلانشهر سهم بسزایی دارد؛ به همین دلیل خشکی یا قطع درختان بوستان چیتگر میتواند منجر به ورود ریزگردها به شهر تهران شود. برخی از درختان این بوستان طی سالهای اخیر به دلیل مشکل آبرسانی به درختان و اخلال در روند آبرسانی با بیماری و آفت مواجه شده بودند.
بوستان سرخهحصار در شرق تهران نیز دیگر بوستان حائز اهمیت پایتخت است که این بوستان نیز همانند بوستان چیتگر دچار آفت و خشکی شده بود و نیازمند رفع مشکل آبرسانی است.
مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران درباره مشکل آبیاری بوستانهای چیتگر و سرخه حصار گفت: مسئله آبیاری در بوستان چیتگر حل شده است و با ورود دادستانی و الزام شرکت آب و فاضلاب به تأمین آب و پساب، مشکل آب چیتگر حل شد. در مساله پارک سرخه حصار نیز جلسات متعددی برگزار شده که آب این بوستان هم به موقع تحویل داده شود؛ مثلا اینکه پساب سد لتیان برای آبیاری بیاید و در همین راستا مقرر شده است که پیگیریهای لازم صورت بگیرد.
وی ادامه داد: غفلتی در این راستا شده بود که نتایج آن را در این دو سال دیدهایم؛ رکود مدیریتی در دوره پنجم در همه عرصهها اتفاق افتاده بود و امروز تبعات گذشته را میبینیم. حتما درخشان خشک شده در دو بوستان چیتگر و سرخه حصار واکاری خواهند شد؛ اما قرار نیست درخت کاج دیگری در این مناطق کاشته شود.
بابایی اضافه کرد: باید از درختان بومی برای واکاری استفاده شود؛ تاثیری که یک درخت پهن برگ در موضوع اکولوژی دارد، درخت کاج ندارد. قرار شده است تا دیگر درخت کاج در سطح تهران کاشته نشود؛ چرا که رفتن به سمت درختان بومی باعث کاهش دغدغههایمان هم میشود.
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران همچنین در ادامه درباره آخرین وضعیت ایمنسازی انبار نفت شهران نیز گفت: یک دعوای تخصصی و کارشناسی بین همکاران در انبار نفت و آتش نشانی اتفاق افتاده بود و میگفتند موضوعات ایمنی ما خیلی پیشرفته تر و دقیق تر از موضوعاتی است که آتش نشانی پیگیری میکند. البته که از قدیم وزارت نفت در حوزه ایمنی بیشترین رتبه را داشته است و مهمترین مسئله بحث انتقال فرآوردههای سوختی بود که در محدوده مسکونی بود و این محدوده را طی میکرد تا به اتوبان برسد.
وی اضافه کرد: طی آخرین تفاهم صورت گرفته مقرر شده است تا پروژه ۵۰۰ متر معبرسازی مستقل، با هزینه وزارت نفت اجرایی شود. طراحیهای لازم انجام شده و در حال حاضر در مرحله واریز پیش پرداخت توسط شرکت پخش و پالایش فرآوردههای نفتی به حساب شهرداری تهران هستیم تا شهرداری عملیات اجرایی تملک و ساخت این ۵۰۰ متر معبر و یک پل را شروع کند.