• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024

آثار فروخته شده موزه‌ای نبودند

  • کد خبر : 24271
آثار فروخته شده موزه‌ای نبودند
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیروز (۳ مهر) با حضور در صحن پارلمان شهری توضیحاتی در خصوص ماجرای تابلوهای موزه امام علی (ع) داد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری آنلاین، ماجرای فروش تابلوهای موزه امام علی(ع) حواشی زیادی در پی داشته است. با وجود اظهارنظر اخیر مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شایعات پیرامون این موضوع همچنان ادامه دارد؛ بنابراین براساس دعوت شورای شهر تهران، مهرداد باقری، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیروز (۳ مهر) در دویست‌وشصت‌وپنجمین جلسه پارلمان شهری حاضر شد و توضیحاتی دراین‌باره ارائه داد. به‌گفته باقری، تابلوهای فروخته‌شده آثار موزه‌ای نبوده و صرفا اثر هنری بوده‌اند. در این جلسه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره جزئیات ماجرا به نمایندگان مردم در شورای شهر چنین گفت:

خرید آثار جدید با عایدی فروش تابلوها

اردیبهشت‌ماه امسال رویدادی نمایشگاهی در شهر دوبی امارات برگزار شد و ۳۰ اثر از موزه امام علی(ع) که صرفا اثر هنری هستند، در نمایشگاه ارائه شد. در روز اول ۲اثر به فروش رسیدند و مبلغ دریافتی به‌حساب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واریز شد که با همین مبلغ آثار جدید متناسب با موزه هنرهای دینی امام علی(ع) خریداری می‌شود.

شرکت در رویدادهای آتی

قیمت‌گذاری تابلوها توسط هیأت کارشناسی انجام و توسط نهادهای نظارتی (حراست و بازرسی) شهرداری تهران تأیید می‌شود. به‌طورکلی تبادل و خریدوفروش آثار میان موزه‌ها در ابعاد داخلی و خارجی، سبب حیات موزه‌ها و به‌روزشدن آنها می‌شود؛ ازاین‌رو در رویدادهای نمایشگاهی آتی هم عرضه تابلوهای هنری را خواهیم داشت.

برگزاری تور بازدید

۳۰تابلوی هنری موزه امام علی(ع) بارها در رویدادهای نمایشگاهی داخلی و خارجی اکران شده‌اند. پس از اتمام رویداد نمایشگاهی در شهر دوبی و فروش ۲تابلوی هنری، ۲۸تابلوی دیگر که از موزه امام علی(ع) ارائه شده بودند، بازگردانده شدند که در اختیار سازمان قرار دارند. به‌زودی تور بازدید از این تابلوها برگزار می‌شود.

واکنش اعضای پارلمان شهری دراین‌باره چه بود؟

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره آثار فروخته شده موزه امام علی(ع) نظراتی بیان کردند.
سوده نجفی: موزه‌ها براساس تعریف موزه‌های جهان، حق فروش اموال خود را ندارند.
مهدی عباسی: برخی کارها به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.
علیرضا نادعلی: نباید به موضوعات نگاه جریانی داشته باشیم و باید به رفع ایراد سیستم کمک کنیم.
ناصر امانی: آثار باید به سرعت به موزه امام علی(ع) بازگردد و اگر قرار است این تابلوها در رویدادهایی به نمایش گذاشته شود به امانت و با تاریخ مشخص بازگشت داده شود.
احمد صادقی: در کمیته تخصصی تقسیم‌بندی آثار هنری باید به‌صورت کارشناسی بررسی شود.
مهدی اقراریان: ۲اثر به مبلغ ۸۰میلیون تومان به فروش رسیده که باید شفاف شود تا باعث سوءاستفاده نشود.
زهرا شمس‌احسان: اگر قرار است آثار در نمایشگاه دیگری اکران شود، اعلام کنید.
میثم مظفر: اثر ملی نباید فروخته شود، اما اثر هنری سطوح مشخصی دارد که سطح آثار باید اعلام شود.
محمد آخوندی: روال عجیب‌وغریبی رخ نداده، اما شهرداری می‌توانست زودتر و بهتر پاسخ دهد و ما هم می‌توانستیم تأمل کنیم.

توقف اتوبوس‌های برقی تهران در بندرعباس

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست‌وشصت‌وپنجمین جلسه برای پاسخگویی به پرسش‌ها در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤال‌ها پاسخ داد.
توقف اتوبوس‌های برقی تهران در بندرعباس: این اتوبوس‌ها از چین وارد شده، اما هنوز به تهران نرسیده‌اند.
ورود اتوبوس‌های داخلی: اتوبوس‌های داخلی وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شده‌اند و مدیران شهری سعی دارند فرایند ترخیص اتوبوس‌های چینی از گمرک بندرعباس را تسریع کنند؛ گرچه این کار زمان‌بر است.
اعطای وام برای تاکسی‌های برقی: مشکل اصلی از وزارت نفت ناشی می‌شود که ۴۵۰میلیون تومان برای‌هرتاکسی‌ را پرداخت نمی‌کند. شهرداری نباید تاکسی خریداری کند و این موضوع باید در دولت حل شود و ارتباطی به شورا و شهرداری ندارد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=24271
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.