• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024

کمبود تاکسی و اتوبوس در صدر شکایت تهرانی‌ها

  • کد خبر : 9429
کمبود تاکسی و اتوبوس در صدر شکایت تهرانی‌ها
به گفته رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس، پیام‌های ثبت درخواست رفع سدمعبر وانتی و دستفروش در مهرماه امسال نسبت به بازه زمانی مشابه، ۳۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری آنلاین, تهران کلانشهری است با ۲۲ منطقه و  ۱۴ میلیون جمعیت ثابت و مسافر در طول شبانه روز که به واسطه همین دو علت، دچار مسائل و معضلات مختلفی است. مسائلی که بسته به فصول سال، بحران‌های اقتصادی و سیاسی و حتی یک باران یا افزایش گرما، اعیاد و عزاداری‌ها رنگ و شکل متفاوتی به خود می‌گیرد و نیاز به اقدامات فوری یا بلند مدت برای حل آن دارد. ۱۳۷ به عنوان یک سامانه مستقیم ارتباطی بین شهروندان تهرانی با مدیران شهری، خیلی دقیق و با جزییات فراوان این معضلات را عیان می‌کند. در همین رابطه رضا ناصری رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس در گفتگو با همشهری به بیان جزئیات آماری در رابطه با درخواست‌ها و شکایت ثبت شده شهروندان در ماه‌های شهریور و مهر پرداخت.

او با اشاره به آمار ثبت شده در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ گفت: درخواست‌ها برای رفع خطر درختان شکسته یا در حال سقوط ، رفع خطر خاموشی یا نقص فنی پل عابر پیاده مکانیزه، جمع آوری سگ‌های ولگرد، نصب و مرمت مخازن زباله در ۶ ماه گذشته با روند کاهشی همراه شده است و این موضوع نشان می‌دهد که این موضوعات با پیگیری مدیریت شهری رفع و رجوع شده‌اند.

در مقابل این موارد، موضوعاتی در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، با افزایش درخواست همراه شده‌اند، رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس در این رابطه توضیح داد: موضوعاتی که با بیشترین افزایش در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ مواجه شدند، مربوط به رفع مزاحمت تلویزیون تبلیغاتی، روکش آسفالت، مرمت سقف ایستگاه اتوبوس، نگهداشت سیستم سرمایشی و گرمایشی اتوبوس، همسطح سازی دریچه‌های معابر و رفع خطر چاله‌های بزرگراهی است.

درخواست‌ها برای نظافت شهر کاهش یافت

مقایسه آمار مهرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته(شهریور) نیز گویای تغییرات مهمی در پایتخت است، به گفته ناصری بیشترین درخواست‌های کاهش یافته مربوط به موضوعات رفت و روب است:«موضوعات مربوط به آبیاری درختان و بوستان در مهرماه نسبت به ماه گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته و حوزه شستشوی مخازن زباله و همچنین تخلیه این مخازن به ترتیب آمار با کاهش ۵۲ درصد و ۲۰ درصدی همراه شده است. با تکیه بر آمار می‌توان گفت که ۴ درصد از میزان پیام‌ها نسبت به ماه گذشته، کم شده است.»

او افزود: به طور کلی باید گفت که موضوعات مربوط به نظافت معابر کاهشی بوده‌اند. درخواست‌ها در مورد موضوعات نظافت به طور معمول افزایشی است اما با توجه به اقدامات انجام شده، این روند در مهرماه کاهش یافته است.

ناصری با تکیه بر آمار مقایسه‌ای منتشر شده از کاهش آمار شکایت از تأخیر اتوبوس خبر داد و گفت: با وجود اینکه مهرماه زمان آغاز فعالیت مدارس بود، آمار مربوط به شکایت از تأخیر اتوبوس روند کاهشی داشت و شکایت از این موضوع در مهر نسبت به ماه شهریور ۸ درصد کمتر شده است.

افزایش ۸۰ درصدی شکایت از کمبود تاکسی‌ها

رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس در ادامه به روند صعودی برخی از درخواست و شکایت‌ها در مهر نسبت به شهریور اشاره کرد و توضیح داد: درخواست برای مرمت پل عابر پیاده هم در مهرماه نسبت به شهریور دو برابر شده است. رفع سدمعبر و دستفروشی و درخواست برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها نیز  به ترتیب با ۱۵ درصد و ۲۷ درصد رشد مواجه شده‌اند. ناگفته نماند که درخواست برای افزایش تعداد اتوبوس همواره روند افزایشی دارد و امیدواریم یک اتفاق مهم در شهر رخ بدهد و این معضل حل شود. خط کشی عابر پیاده نیز جز آن دسته از درخواست‌هایی است که با افزایش ۳۵ درصد در بازه زمانی مورد اشاره همراه شده است.

به گفته ناصری در بحث شکایت و انتقادها نیز آمار مقایسه‌ای نشان می‌دهد که ساخت و احداث بنای بدون مجوز ۲۰ درصد، کمبود تاکسی در مسیر خاص نیز ۸۰ درصد افزایش یافته است.

در مهر سال جاری ۱۲۰ هزار و ۵۴۸ پیام خدمات و فوریت‌های شهری ثبت شده است که با توجه به آمار ۱۱۱ هزار و ۴۶۲ پیام ثبت شده در مهر سال گذشته باید گفت که ۹ هزار و ۸۶ مورد به تعداد پیام‌های سال جاری اضافه شده است.

سد معبر جایگاه اول درخواست‌ها و شکایت‌ها

رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس در رابطه با مقایسه آماری مهر ۱۴۰۲ با بازه زمانی مشابه گفت: بیشترین کاهش درخواست‌ها در مهرماه امسال نسبت به مهر سال ۱۴۰۱ مربوط به موضوعاتی همچون نصب مخازن زباله، آبیاری فضای سبز و مرمت مخازن زباله است که هر کدام به ترتیب کاهش ۴۲ ، ۳۶ و ۲۳ درصدی داشته‌اند. در حوزه انتقادها و شکایت‌ها نیز دو موضوع کیفیت محصولات تره و بار ۴۶ درصد و ساعات کاری ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی شهرداری ۵۷ درصد کمتر شده‌اند.

ناصری در رابطه با افزایش درخواست و شکایت از برخی موضوع‌ها در بازه زمانی ذکر شده، توضیح داد: پیام‌های ثبت درخواست رفع سدمعبر وانتی و دستفروش ۳۰ درصد، درخواست جمع آوری سرشاخه درختان ۴۵ درصد،  نظافت باغچه ۵۰ درصد، نصب و نگهداشت روشنایی فضای سبز ۳۵ درصد بیشتر شده است و همچنین شکایت و انتقاد از سدمعبر، انتقاد از زمان بندی حرکت قطارهای مترو ، انتقاد از تبدیل کاربری مسکونی به اداری و تجاری نیز بیشترین آمار افزایش یافت در حوزه شکایت‌ها را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=9429
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.