• امروز : یکشنبه - ۲۰ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 10 November - 2024

پشت پرده تغییر تابلوی ایستگاه‌های مترو در تهران

  • کد خبر : 20228
پشت پرده تغییر تابلوی ایستگاه‌های مترو در تهران
تابلوها و بیلبوردهای شهری با مضامین معرفی شاعران و نویسندگان که در چند سال اخیر شاهدش بودیم و در هر کجای شهر قابل رؤیت بود، به خوبی نشان می‌دهد که مدیریت شهری اهمیت زیادی برای این حوزه قائل بوده و به طرق مختلف در این زمینه فرهنگسازی‌ می‌کند.

به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری آنلاین، این روزها علاوه بر بیلبوردهای تبلیغاتی در گوشه و کنار تهران شاهد تابلوهایی هستیم که توسط شهرداری تهران به اشعار شاعران مزین شدند و طبیعتا کار بسیار خلاقانه و مؤثری است، زیرا بر ترویج فرهنگ ادب و شعر تأثیر مثبتی می‌گذارد.

این تابلوها در واقع تابلوی چند ایستگاه مترو است که احتمالا آنهایی که مسیر هر روزه‌شان را با مترو طی می‌کنند، دیده‌اند. ایستگاه سعدی، رودکی، فردوسی، شادمان و ابن سینا به تازگی تغییر کرده و به جای تنها یک اسم، شعری روی تابلو نوشته شده که اسم ایستگاه هم در آن شعر آمده است.

پشت پرده تغییر تابلوی ایستگاه های مترو در تهران | چرا تابلوهای ایستگاه ها با شعر جایگزین شده؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایده اجرای این طرح از شیطنت کاربران فضای مجازی گرفته شده است. علی دولت جاوید، رئییس اداره رسانه و مجازی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران در این باره به خبرنگار همشهری می گوید: «تعدادی از کاربران فضای مجازی تابلوهای برخی از ایستگاه ها را با فتوشاپ تغییر داده و برایشان شعر نوشتند که برایمان جالب بود و دیدیم که ایده خوبی است و می توان آن را به واقعیت تبدیل کرد. بنابراین تابلوی تعدادی از ایستگاه های مترو را تغییر دادیم که با استقبال هم مواجه شد.»

این مسئول تاکید می کند که این نهضت ادامه دار است و در آینده تعداد بیشتری از تابلوها به شعر شعرای نامدار مزین می شود.

یکی از مهم‌ترین تأثیرات این طرح و طرح‌هایی اینچنین معرفی کردن شاعران و شعرهای برگزیده آنان به عموم مردم است. به هر حال تا زمانی که شعر و ادبیات از محاق بیرون نیاید و در رسانه‌های بزرگ و عمومی ‌به مردم معرفی نشود، امکان رونق گرفتن دوباره ادبیات در کشور وجود ندارد.

پشت پرده تغییر تابلوی ایستگاه های مترو در تهران | چرا تابلوهای ایستگاه ها با شعر جایگزین شده؟

سامانه‌های تبلیغاتی شهری به‌عنوان یک رسانه عمومی ‌که با میلیون‌ها نفر از ساکنان یک شهر، برخورد مستقیم و روزانه دارد، یکی از مؤثرترین رسانه‌هایی است که در سطح شهرهای بزرگ وجود دارد. به این رسانه‌ها می‌توان به چشم منبعی برای درآمدزایی و آگهی گرفتن بی‌حد و مرز نگاه کرد و می‌توان آن را به‌عنوان محلی برای انتقال پیام‌های مثبت و مؤثر به جامعه نگریست.

شهرداری تهران و مسئولان مترو نیز این رویکرد را با تغییر در تابلوهای ایستگاه‌های مترو برگزیده‌اند و از این منظر، باید به مسئولان شهرداری تهران تبریک گفت. این طرح، رویداد مهمی‌است که می‌توان آن را موفق و قابل تقلید و تکرار در دیگر شهرهای ایران دانست.

پشت پرده تغییر تابلوی ایستگاه های مترو در تهران | چرا تابلوهای ایستگاه ها با شعر جایگزین شده؟

پشت پرده تغییر تابلوی ایستگاه های مترو در تهران | چرا تابلوهای ایستگاه ها با شعر جایگزین شده؟

پشت پرده تغییر تابلوی ایستگاه های مترو در تهران | چرا تابلوهای ایستگاه ها با شعر جایگزین شده؟

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=20228
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.