• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

پارک لاله میزبان شهر رمضان

  • کد خبر : 15771
پارک لاله میزبان شهر رمضان
معاون شهردار تهران با اشاره به در پیش بودن بهار قرآن بیان داشت: امسال سوره ابراهیم محور پویش‌های قرآنی ما هست و شورای عالی قرآن با محوریت این سوره پویش‌های قرآنی خود را جلو می‌برد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، نشست خبری محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اصحاب رسانه با حضور سایر مدیران اجتماعی و فرهنگی امروز -شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲- برگزار شد. وی در این نشست به تبیین برنامه های شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان پرداخت.

توکلی‌زاده با اشاره به در پیش بودن ایام بهار قرآن، بیان داشت: امیدوارم تقران بهار قرآنی با بهار بتواند میمنت در بر داشته باشد و سال پربرکتی را در پیش داشته باشیم و موجبات خیرات و برکات برای ملت باشد.

معاون شهردار تهران ادامه‌ داد: امسال ما با برای ایران این ایام را سپری کردیم و سعی کردیم هم آوا با آن بهار ایران و بهار قرآن را ادامه دهیم. پویش ایام‌ نوروز و رمضان با هم‌ خوانش داشته باشد و هم آوا باشد با بهار ایران و بهار قرآن.

وی افزود: متولی مناسبت‌ها در مجموعه مدیریت شهری اداره کل فرهنگی است و برای هر مناسبتی یک مجموعه متولی می شود که موضوعات را جلو ببرد و متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و برنامه های ماه مبارک رمضان مجموعه نهادهای دینی متولی شدند ماه رمضان را مدیریت کنند و پیش ببرند. مجموعه نوروز را هم دبیرخانه سازمان گردشگری که در حال شکل‌گیری است و مجموعه عباس‌آباد عهده‌دار هستند.

توکلی زاده با تأکید بر اینکه برنامه‌های شهرداری تهران در چند بخش پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: قرارگاه تعلیم و تربیت که ذیل مجموعه نهادهای دینی است متولی اصلی است که‌ پویش ها و مسابقات و جشنواره‌های مختلفی را در سطح مساجد تدارک دیده است که جلو ببرد. هم‌چنین همکاران من موظف شدند تقویت جلسات خانگی قرآنی را مدنظر قرار دهد.

معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین بیان کرد: غبارروبی و آماده سازی مساجد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در نظر گرفته شده است. این امر در سال های گذشته هم پیش از آغاز ماه مبارک رمضان رخ می‌داده است. امسال با قرین شدن نوروز و رمضان در واقع همت بیشتری به کار گرفته شده است که مساجد آماده پذیرایی از شهروندان باشند.

وی‌ خاطرنشان کرد: بحث کرسی‌های تفسیر قرآن را با مجموعه ای که ذیل آقای قرائتی است چندسالی است که دنبال می‌شود، امسال تعداد مساجد بیشتر شده است و اوقاتش هم‌متنوع‌شده است. کرسی های تفسیر قرآن در مساجد مستقر می شوند و ما میزبان مفسرین قرآن هستیم.

توکلی زاده اظهار کرد: مسابقه «سی روز سی درس» در همین راستا نظر گرفته شده است که در امور مساجد معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران دنبال‌ می‌شود.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه متناسب با مناسبت‌های مهمی که در ماه رمضان داریم از میلاد امام حسن‌مجتبی(ع) و ایام‌ مبارکی که در طول ماه رمضان است، سعی می‌کنیم از مراسم‌های بزرگ شهر تهران که میزبانی می‌کنند از شهروندان عزیز در تهران پشتیبانی می‌کنیم، اضافه کرد: از مجموعه‌های مختلف شهر از معاونت خدمات شهری که کنار هیات‌های مذهبی، مساجد و مجالس بزرگ شهر تهران هستند. مجموعه حمل‌ونقل شهری که دسترسی به مراسم ها را فراهم می کنند ومجموعه های متنوع شهرداری که به خدمت این مراسم ها می آیند تا مراسم ها باشکوه برگزار شوند.

وی‌ ادامه داد: امسال برای عید فطر هم ستاد ویژه ای شکل گرفته است. مراسم های ویژه ای برای عید نوروز و عید فطر شکل گرفته است که ستادی شکل گرفته است و چند منطقه و چند مجوعه ما درگیر عید فطر هستند که بتوانیم چند روز مراسم عیدانه و عید فطر را داشته باشیم.

توکلی زاده در ادامه بیان کرد: به‌دلیل تقارن‌ نوروز و رمضان حضور شهروندان در پارک ها و بوستان‌ها بیشتر خواهد بود. مساجد و نمازخانه های پارک ها و بوستان ها برای میزبانی گردشگری و میزبانی مراسم‌های معنوی و نماز بازسازی شده اند.

معاون شهردار تهران همچنین گفت: مجموعه های نهادهای دینی، شورای عالی قرآن، ستاد جشنواره آرمان و اداره کل فرهنگی و مجموعه سازمان خدمات اجتماعی به صورت مفصل برنامه‌دارند. سازمان زیباسازی سازمان‌بهشت زهرا و سازمان بسیج، و مجموعه های مختلف شهرداری در پویش بهار ایران و بهتر قرآن مشارکت دارند که فرصتی را در اختیارشان می گذاریم که مجموعه‌های‌ مختلف بتوانند برنامه هایشان را اجرا کنند.

وی بیان کرد: امسال سوره ابراهیم محور پویش‌های قرآنی ما هست و شورای عالی قرآن با محوریت سوره ابراهیم پویش های قرآنی خود را جلو می برد. سعی کرده ایم متناسب با مخاطب نوجوان و استفاده از فضای مجازی و ابزار نوین بتوانیم‌ در خدمت مخاطب نوجوان باشیم.

توکلی‌زاده بیان داشت: در این دوره مدیریت شهری یکی از پدیده هایی که در حوزه فرهنگی اجتماعی رخ داد محرم شهر، دهکده های ورزشی و شهر شهدا.. و برنامه‌های بزرگی از این دست متداول شد و پهنه های نوروزی، نوروزگاه ملل، نوروزگاه اقوام و.. با استقبال‌خوبی مواجه شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه افزود: رویداد شهر رمضان را در پارک لاله به همت ستاد جشنواره های آرمان برگزار خواهیم کرد و محور برنامه‌های رمضانی ما پارک لاله خواهد بود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=15771
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.