• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

پارکینگ نیایش به بزرگراه کردستان متصل می‌شود

  • کد خبر : 19795
پارکینگ نیایش به بزرگراه کردستان متصل می‌شود
مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از به‌کارگیری مدرن‌ترین روش‌های اجرایی برای احداث پارکینگ طبقاتی نیایش خبر داد و گفت: ظرفیت پارکینگ نیایش هزار و ۲۷۸ دستگاه خودرو است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر, مسعود حق‌لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از پروژه احداث پارکینگ طبقاتی نیایش به عنوان پروژه‌ای خاص و منحصر به فرد یاد کرد و افزود: این پروژه که در کانون محورهای مواصلاتی منطقه ۳ تهران از جمله خیابان ولیعصر(عج)، تونل نیایش، بزرگراه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی، بزرگراه کردستان و خیابان سئول واقع شده، با استفاده از روش بالا به پایین (Top Down) در حال احداث است؛ روشی که در حال حاضر و در نوع خود از مدرن‌ترین روش‌های روز مهندسی در دنیا به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های بارز روش بالا به پایین، می‌توان به کاهش ریسک آسیب‌رسانی به ساختمان‌ها و سازه‌های مجاور، عدم استفاده از سازه نگهبان و احداث چند طبقه زیر زمین به صورت همزمان با طبقات روی زمین اشاره کرد.

پارکینگ نیایش به بزرگراه کردستان متصل می‌شود+ ظرفیت نهایی و ‌جزئیات

حق‌لطفی، احداث مسیر ورودی سواره رو از تونل نیایش به پارکینگ و خروجی سواره رو از پارکینگ به بزرگراه کردستان جنوب، علاوه بر ورودی و خروجی سواره رو از بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و ورودی و خروجی پیاده رو از پارکینگ به داخل پارک ملت را از دیگر ویژگی‌های این پروژه برشمرد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در ادامه با اشاره به گنجایش هزار و ۲۷۸ دستگاه خودرویی این پارکینگ یادآور شد: پارکینگ طبقاتی نیایش در زمینی به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع با زیربنای ۵۲ هزار متر مربع در ۹ طبقه در تراز زیرسطحی و ۲ طبقه تجاری در تراز رو سطحی در حال احداث است و تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، بهره برداری از پارکینگ طبقاتی نیایش موجب افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهران به ویژه در منطقه ۳ خواهد شد و بخشی از مشکلات تامین محل پارک خودروهای شهروندان در این محلات به ویژه در محدوده پارک ملت و سازمان صدا و سیما (در جنب پارکینگ) پردیس سینمایی ملت (به فاصله ۲۳۰ متر از پارکینگ)، بیمارستان قلب شهید رجایی (به فاصله ۷۰۰ متر از پارکینگ)، مراکز تجاری و اداری خیابان ولیعصر (به فاصله ۷۵۰ متر از پارکینگ) و وزارت نیرو (به فاصله هزار متر از پارکینگ) را برطرف خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=19795
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.