• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024

معافیت‌ها برای فعالان قرآنی ادامه یابد

  • کد خبر : 25412
معافیت‌ها برای فعالان قرآنی ادامه یابد
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار همراهی نهادهای مختلف و به ویژه مجلس برای بهره مندی فعالان حوزه قرآنی از برخی معافیت ها شد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری آنلاین، سید احمد علوی در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر گفت: در زمینه بافت تاریخی پایتخت چند کمیته تخصصی مصوب شده و چند کمیته هم باید تشکیل شود. کمیته مصوب ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ برای احیای بافت تاریخی تهران هنوز تشکیل نشده است. در گذشته پیش بینی شده بود که اتفاقاتی که در حوزه میراث و مرمت و احیا رخ می دهد ، باید در این کمیته مطرح شود.
علوی افزود: رهبری در مورد بحث کمک به لبنان و حزب الله فرمودند بر همه مسلمانان فرض است، با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله بایستند. امیدوارم ما برنامه ریزان و مسئولان به فرمایش حضرت آقا توجه کنند. ولی فقیه حکم کرده و باید به آن عمل شود و باید ببینیم به چه نحوی باید در این میدان در کنار حزب الله و مردم لبنان قراربگیریم.

وی در خصوص مکاتبه رئیس سازمان تبلیغات در مورد فعالیت های قرآنی با رهبری گفت:‌حضرت آقا فرمودند کار قرآنی از مبارک ترین کارهای جهادی است. ما متاسفانه در این قانون اصلاح مالیات های مستقیم و بخشودگی هزینه های آن و انرژی موسسات و تشکل های قرآنی در این لایحه یک نکته ای آمده که اگر نمی توانیم اعتبارات مستقیم به این موسسات بدهیم، امکاناتی که از قبل وجود داشته را هم نباید حذف کنیم. اکنون در پیشنهادی که وجود دارد محدودیت در نظر گرفته شده است. در بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم معافیت های مالیاتی که برای موسسات قرآنی وجود دارد در خصوص هزینه ای آب و انرژی پیشنهادشده است، این معافیت ها حذف شود، کاش بتوان کمک کرد این معافیت ها که برای خیلی از موسسات وجود دارد از فعالان حوزه قرآنی گرفته نشود. از دوستانمان در کمیسیون فرهنگی مجلس و همه اعضای مجلس به ویژه رئیس مجلس دکتر قالیباف می خواهم کمک کنیم این اتفاق ناگوار آنجا رخ ندهد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=25412
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.