• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024

توسعه ۳۱ هزار مترمربعی فضاهای فرهنگی، ورزشی و خدماتی در منطقه یک

  • کد خبر : 24976
توسعه ۳۱ هزار مترمربعی فضاهای فرهنگی، ورزشی و خدماتی در منطقه یک
شهردار منطقه یک تهران گفت: احداث ۳۱ هزار مترمربع پروژه از جمله مجموعه‌های ورزشی، فرهنگی و خدماتی را در دو سال اخیر در منطقه آغاز کردیم که تاکنون ۱۳ هزار مترمربع آن به بهره‌برداری کامل رسیده است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک گفت: در دوسال گذشته ۳۱ هزار متر مربع پروژه احداثی را در منطقه یا به اتمام رساندیم و یا در حال انجام آن هستیم که از این مقدار، حدود ۱۳ هزار متر مربع آن را افتتاح کردیم و ۱۸ هزار متر مربع دیگر در دست اقدام است.

وی افزود: پروژه های مجموعه ورزشی ازگل، مجموعه ورزشی قیطریه، فضای فرهنگی گلابدره، سرای محله باغ فردوس و  اسکان کارگری در حال اجراست که ساختمان اسکان کارگری برای کارگران خدمات شهری ناحیه یک و نه، به اتمام رسیده و در مرحله تجهیز قرار دارد.

صباغ با اشاره به بودجه ابلاغی منطقه ادامه داد: منطقه یک با یک هزار و ۹۰۰  میلیارد تومان بودجه ابلاغی بالاترین بودجه مناطق را دارد و در پایان شش ماهه اول سال، رتبه دوم را بابت پیشرفت فیزیکی کسب کرده است و در بحث پروژه های احداثی و همچنین پیاده روسازی رتبه اول را بین مناطق دارد.

وی با اعلام اینکه در بخش آسفالت در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۱ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزارتن آسفالت ریزی داشتیم، خاطرنشان کرد: پخش آسفالت امسال در شش ماهه اول  از مرز ۶۰ هزار تن عبور کرد و پیش بینی ما این است که تا پایان سال به ۹۰ هزار تن برسیم.

وی درباره تدابیر اتخاذ شده در حوزه برف روبی نیز توضیح داد: در حوزه برف روبی از ابتدای سال موضوع انتخاب پیمانکار برای خرید تجهیزات برف روبی را شروع کردیم و قرارداد آن بسته شده و تلاش کردیم با افزایش امکانات و تجهیزات و کارگران در این بحث آماده تر باشیم. همچنین در افزایش بابکت‌ها نیز از ۱۶ بابکت به ۳۰ بابکت رسیدیم.

وی در ادامه گفت: حدود ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار توسعه محله ای برای ۱۰۴ پروژه اختصاص دادیم که تاکنون رشد ۹۷ درصدی داشتند و تا پایان مهرماه به ۱۰۰ درصد خواهیم رسید. بازسازی کامل سرویس های بهداشتی، روکش کلی آسفالت برخی از خیابان‌ها و اجرای چند پروژه احداثی شامل این پروژه ها هستند.

صباغ ادامه داد: جلوی ساخت وساز غیرقانونی در گلابدره را گرفتیم و چند بنای غیرمجاز را تخریب کردیم و اصلاح طرح موضعی این محله را به کمیسیون ماده پنج بردیم که مصوب شده و حداکثر تسهیل را برای مجوز و صدور پروانه در این محله داشتیم و ساخت وساز غیرمجاز با این اقدامات بسیار کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=24976
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.