به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، مهدی میرسیدی در نشست خبری مشترک خود با سخنگوی شهرداری تهران که امروز-۲۱ مهرماه ۱۴۰۴-در محل کارگاه پروژه احداث تقاطع دوگاز برگزار شد، با بیان اینکه سازمان مهندسی و عمران مجری پروژه های فنی و عمرانی است، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ پروژه های مختلفی در جنوب و غرب تهران اجرا کردیم که از جمله می توان به تقاطع بزرگراه شهید ستاری به بزرگراه شهید لشگری اشاره کرد که از پروژه های اثرگذار ترافیکی بود و ۳.۵ کیلومتر تردد اضافی در این محدوده را حذف کرد.
وی ادامه داد: دیگر پروژه مورد بهره برداری در دوره ششم تقاطع بزرگراه آیت الله سعیدی با خیابان متین فرخنده در منطقه ۱۷ بود که اختلالات ترافیکی را در این نقطه برطرف کرد. دسترسی مسیر جنوب حرم حضرت عبدالعظم حسنی (ع) به بزرگراه شهید آوینی نیز در این دوره ایجاد شد.
میرسیدی با اشاره به ایجاد تقاطع بزرگراه آزادگان به بزرگراه شهید لشگری در دوره ششم، یادآور شد: ایجاد زیرگذر در منطقه ۵ خیابان بهار به خیابان شادمهر متصل و دسترسی به بزرگراه حکیم و شهید همت فراهم شد.
وی همچنین تصریح کرد: پروژه دوگاز و همچنین تقاطع بزرگراه شهید ستاری به بزرگراه شهید فهمیده نیز از طرحهای در حال اجرا هستند. ما در ساعات پیک ترافیک شاهد حجم بالایی از تردد در این محدوده هستیم که تقاطع بزرگراه شهید ستاری به بزرگراه شهید فهمیده تا اواخر پاییز به بهره برداری خواهد رسید.
میرسیدی با بیان اینکه تقاطع مسیر دسترسی به شهر آفتاب با بزرگراه خلیج فارس و آزادراه تهران-قم نیز در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با این پروژه تسهیل ترافیکی و دسترسی خوبی به حرم امام (ره) ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه این پروژه ها براساس نیازسنجی های صورت گرفته و مطالعات سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران اجرایی شد، گفت: این پروژه ها به واسطه وسعت خود دارای تأثیرات متفاوت ترافیکی هستند. برای مثال ۷۰ درصد از ترافیک در مسیر جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با تقاطعی که به اجرا رسید، کاسته شد.
وی با بیان اینکه رویکرد دوره ششم مدیریت شهری این بود که پروژه های نیمه کاره به بهره برداری برسد، گفت: در این دوره ۹۸ تقاطع مورد بازبینی قرار گرفت که جدا از پروژه های موازی، این تقاطع ها در دستور کار اجرای سریع قرار گرفت. از این تعداد ۵۱ تقاطع به طور کامل به بهره برداری رسیده و طول محور بزرگراهی و شریانی که به مجموعه مسیرها اضافه شده، بالغ بر ۲۴۴ کیلومتر است که عددی بی نظیر و قابل توجه است.
میرسیدی با بیان اینکه پلیس راهور، شهرداری مناطق و سازمان های متولی تلاش قابل توجهی برای اجرای این تقاطع ها داشتند، خاطرنشان کرد: تمام بخش ها وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و این پروژه ها را به اجرا رساندند. تمام تلاش ما این است که تا پایان دوره ششم مدیریت شهری تقاطع های باقی مانده را کامل اجرا کنیم. اگر تقاطعی هم باقی بماند به دلیل مشکلات اجرایی نیست و دلیل آن وجود تأسیسات زیرساختی است. اگر با همراهی و همکاری داشته باشند، قطعاً تمام ۹۸ تقاطع اصلاح خواهند شد.
مدیر سبد پروژه های جنوب و غرب تهران گفت: از ۴۷ تقاطع باقی مانده چهار تقاطع بر عهده ماست که به دنبال اجرای آن هستیم.
وی ادامه داد: نامگذاری پروژه ها بر عهده کمیته های تخصصی شورای شهر است؛ در حال حاضر نام پروژه دوگاز است اما قطعاً پس از اجرا، نام آن تغییر خواهد کرد.
میرسیدی ادامه داد: پروژه احداث راستگرد شهید ستاری به شهید لشکری بنا بر اظهار معاون وقت فنی و عمرانی در ترافیکی که از شمال به شهید لشگری اضافه شد، باعث کاهش ۳۵ درصدی ترافیک در مسیر غرب به شرق بزرگراه لشگری شد.
وی درخصوص پروژه دوگاز هم گفت: این پروژه از سه راه کرمان موتور در منطقه ۲۱ شروع و با طی طریق مسیر ۲.۷ کیلومتری به بزرگراه شهید خرازی می رسد. در این مسیر از محورهایی مانند بزرگراه تهران-کرج می گذرد و یک دسترسی فرعی در خیابان دانش داریم. همچنین بزرگراه شهید همدانی را قطع و درنهایت به بزرگراه شهید خرازی می رسد. ۵ دستگاه پل اصلی در مسیر داریم و با ارتباطاتی که در مجموعه بزرگراه های فهمیده و همدانی تامین می شود یکی از ارتباطات کلیدی شمالی جنوبی شهر تهران محسوب می شود.
مدیر پروژه های غرب و جنوب غرب تهران گفت: فاز اول این پروژه را از جنوبی ترین قسمت از سه راه کرمان موتور اغاز کردیم تا بزرگراه فهمیده در دستور کار داریم که نهایتا تا اوایل زمستان به بهره براری می رسد.
میرسیدی با بیان اینکه این پروژه در سه فاز اجرایی تعریف شده، عنوان کرد: فاز اول از جنوب بزرگراه شهید فهمیده آغاز می شود، فاز دوم در حد فاصل شهید همدانی و بزرگراه خرازی قرار دارد و فاز سوم از حدفاصل شهید فهمیده تا بزرگراه شهید همدانی است.
وی بیان کرد: یکی از اولویت های اجرایی، تقاطعی است که روی دوگاز با شهید خرازی داریم. در بزرگراه شهید خرازی دو دوربرگردان همسطح داریم و به این نتیجه رسیده ایم که زودتر از زمان مقرر آن را انجام دهیم و به نام S ۱۷ نامگذاری شده است. با احداث کندروی خرازی عملا ما در بهره برداری از این فاز اجرایی به حدود ۶ کیلومتر دسترسی به مجموعه خرازی و دوگاز اضافه می کنیم.
میرسیدی در ادامه گفت: اعتبار پیش بینی شده و ابلاغی برای پروژه دوگاز دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.