• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
توسط شرکت متروی تهران صورت گرفت؛

تدوین فهرست‌بهای کالا و خدمات صنعت مترو

  • کد خبر : 5638
تدوین فهرست‌بهای کالا و خدمات صنعت مترو
تدوین فهرست‌بهای کالا و خدمات مربوط به اجرای خطوط، ایستگاه‌ها و پایانه‌های مترو از دو سال پیش در دستور کار شرکت متروی تهران قرار داشته است. هدف از انجام این مطالعات، تهیه و ایجاد فهرست‌بهای واحد جامع برای کلیه اقلام و خدمات مورد نیاز جهت تکمیل شبکه مترو است، به گونه‌ای که استفاده از هیچ فهرست‌بهای مشابه دیگری در برآوردها مورد نیاز نباشد. علاوه بر آن، کاهش اقلام ستاره‌دار و همچنین احصای قیمت جدید اقلام پرکاربرد از جمله دیگر اهداف تدوین این فهرست‌بها است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، آرش خدابخش، دبیر کمیته فنی تدوین فهرست‌بهای کالا و خدمات مترو با اعلام مطلب فوق افزود: پس از اتمام فاز اول از مطالعات مشاور مربوطه، مراتب امر در نشست‌هایی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و همچنین اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته‌ای مرکب از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و نیز کلیه ساز‌مان‌ها و شرکت‌های قطار شهری به همراه اعضای کمیته‌های تخصصی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور در محل شرکت متروی تهران تشکیل و با برگزاری جلسات منظم، کلیه جوانب موضوع بررسی و نهایی شود.

نخستین جلسه کمیته مذکور، در تاریخ ۲۵ مردادماه سال جاری در شرکت متروی تهران برگزار و مقرر شد علاوه بر تدوین فهرست‌بهای ساخت، فهرست‌بهای اقلام مورد نیاز در تعمیر و نگهداری خطوط نیز در این فرآیند منظور شود.

دبیر کمیته فنی تدوین فهرست‌بها در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای تشکیل کمیته مذکور، حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در جلسات ادواری است که همین امر، زمان تصویب و تایید فهرست‌بها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ضمن این که جامعیت فهرست‌بهای مذکور با حضور نمایندگان کلیه سازمان‌های ذی‌مدخل و نمایندگان شرکت‌های قطار شهری کشور دو چندان شده است و البته از نقطه نظرات نمایندگان پیمانکاران و مشاوران فعال این صنعت نیز بی‌بهره نخواهیم بود.

خدابخش در پایان اظهار امیدواری کرد که با تدوین این فهرست‌بها، بخش زیادی از مشکلات مربوط به برآورد قیمت اقلام و نیز خدمات اجرای خطوط مترو مرتفع و در نهایت این مساله به نوبه خود موجب تسریع روند احداث خطوط مترو شود.

گفتنی است، این فهرست‌بها غیر از تجهیزات ویژه از قبیل برق، سیگنالینگ و … کلیه اقلام مورد نیاز برای ساخت خطوط، ایستگاه‌ها و پایانه‌های مترویی را شامل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=5638
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.