• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024

بیش‌از ۲۰ هزار معتاد متجاهر تهران به حدود ۴ تا ۵ هزار نفر رسیده است

  • کد خبر : 23001
بیش‌از ۲۰ هزار معتاد متجاهر تهران به حدود ۴ تا ۵ هزار نفر رسیده است
سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به بیان توضیحاتی درباره عملکرد مدیریت شهری تهران طی ۳ سال گذشته پرداخت و گفت: طی ۳ سال بیش از ۲۰ هزار معتاد در تهران به حدود ۴ تا ۵ هزار نفر رسیده است.

به گزارش وطن شهر و شهر، علیرضا نادعلی درباره عملکرد مدیریت شهری و به ویژه شورای اسلامی شهر تهران طی ۳ سال گذشته گفت: ما ۳ سال از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران را پشت سر گذاشتیم و تنها یک‌سال از این دوره باقی مانده است. بنا بر موضوعات مختلف در مدیریت شهری در شورای اسلامی شهر تهران ۶ کمیسیون عمران و حمل و نقل، معماری و شهرسازی، خدمات شهری و محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی، برنامه و بودجه و نظارت و حقوقی داریم که تعدادی از آن‌ها تلفیقی از اقدامات چند بخش در شهرداری هستند. برای مثال کمیسیون عمران و حمل و نقل پوشش دهنده ۲ معاونت عمرانی و معاونت حمل و نقل و ترافیک در شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: متناسب با آنچه در ابتدای دوره آغاز کردیم و پیش از ما وجود داشت و در حوزه‌های مختلف تحویل گرفتیم سال اول برنامه و بودجه سال بعد را تعیین کردیم و سپس به نوشتن برنامه توسعه ۴ ساله برای مدیریت شهری اقدام کردیم.از آنجایی که مشکل اصلی شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک است در کنار سایر مسائل اولویت اول ایجابی ما رسیدگی به حمل‌ونقل شد چراکه برای حل این مشکلات نیاز به توسعه حمل و نقل عمومی است.

توجه ویژه به حمل و نقل عمومی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته اولویت بودجه به مسائل حمل و نقل عمومی اختصاص داده شد، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این سال‌ها در حوزه حمل و نقل بوده است. به تدریج در حال خروج از شرایطی هستیم که مردم تهران برای جا به جا شدن در سطح شهر سختی می‌کشیدند و گاهی بیش از یک ساعت در ایستگاه منتظر یک اتوبوس فرسوده می‌مانند. همچنین در حال اضافه کردن واگن‌های مترو و افزایش ایستگاه و تکمیل خطوط مختلف مترو هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همت شهرداری صرف امور حمل و نقل شد، توضیح داد: با کفش آهنی به سراغ شرکت‌های داخلی برای تولید اتوبوس رفتند و در شرایطی که مقدار و سرعت مورد نیاز جوابگو نبود به سراغ شرکت‌های خارجی و بستن قرارداد با کشور چین رفتند. در حالی که ورود اتوبوس را دنبال می‌کردند به برقی‌سازی اتوبوس و تاکسی نیز توجه کردند که موجب انتقال فناوری نیز می‌شود، قرارداد با شروطی همراه بود که موجب انتقال فناوری شود و به تدریج به صنعت خود پایه تبدیل شود به سایر کلانشهرها نیز انتقال پیدا کند.

نادعلی با اشاره به اینکه بخش مهمی از فعالیت‌های شهرداری به همکاری دولت‌ها با شهرداری‌ها مربوط می‌شود، بیان کرد: در دوران ریاست جهموری شهید آیت‌الله رئیسی با حضور شهردار تهران در کابینه دولت و پیگیری خود شهید و همچنین همکاری چند وزارتخانه نظیر وزات صمت و وزارت کشور اقدامات خوبی انجام شد.

توسعه بزرگراه‌ها و ازسرگیری پروژه‌های متوقف شده

وی درباره اقدامات عمرانی انجام شده در این دوره از مدیریت شهری گفت: در رابطه با توسعه بزرگراه‌ها از جمله بزرگراه‌های شهید شوشتری، شهید کاظمی و یادگار امام (ره) جنوب انجام اقداماتی که سال‌ها متوقف شده بود، آغاز شد. پلی در یکی از این بزرگراه‌ها بود که پس از آنکه زیر ساخت‌هایش انجام شده بود رویش خاک ریخته بودند و رها شده بود که در این دوره مدیریت شهری تکمیل و به ظرفیت‌های موجود اضافه شد. هر کدام از پروژه‌های متوقف شده که تکمیل می‌شود در کنترل ترافیک نقش مهمی دارد. یکی دیگر از مسائل در این مورد توجه به گودهای رها شده بزرگ در سطح شهر تهران و مدیرت آن‌ها که تعدادشان بسیار بود و همچنین توجه به شن‌چاله‌ها در منطقه ۱۸ بود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=23001
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.