• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024

برگزاری آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان تهران

  • کد خبر : 24305
برگزاری آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان تهران
پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان تهران صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار  شد.
در ابتدای این مراسم سردار نادر ادیبی ضمن خیر مقدم به حضار و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: تاریخی که برگرفته از دین اسلام و زیر سایه اهل بیت علیهم‌السلام است، امروز نهضت عظیم آزادی‌خواهی را از خود به یادگار گذاشته است.
سردار ادیبی با بیان اینکه پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس خالقان پیروزی‌های بزرگی بودند، گفت: امروز باید در خرمشهرهای بعدی که در پیش داریم همچون دوارن دفاع مقدس و با تأسی از این فرهنگ غنی کار را پیش ببریم.
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به حوادثی که در آینده در پیش است باید جوانان خود را با روحیه سلحشوری برگرفته از جنگ آماده کنیم.
وی افزود: این روحیه‌ها باعث پیروزی در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و  اقتصادی خواهد شد. همه آزادی‌خواهان جهان با نگاه به رزمندگان ما و با نگاه به کشور ما ان‌شالله پیروزی‌های بزرگی را در پیش خواهند داشت.   شرطش این است که ما در این مسیر مستدام باقی بمانیم و با پیروی از ولی خدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی این کار را انجام خواهیم داد.
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: کشورمان با قدرت در قله قرار دارد و ما در این مسیر قرار داریم و با فتح قله‌های بزرگتر به پیروزی‌های بزرگتر خواهیم رسید. و این نیازمند روحیه و عزم جدی است که در ما وجود دارد.
سردار ادیبی ادامه داد: هفته دفاع مقدس؛ هفته‌ای است که ما باید امروز که در سالگرد چهل و چهارمین پیروزی این دوران پرافتخار هستیم و امروز آیندگان باید به رزمندگان آن دوران اقتدا کنند.
وی افزود: امروز در مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس همزمان با حسینیه امام خمینی (ره) ارتباط تصویری داریم و مدعوین از بیانات ارزشمند معظم‌له بهره‌مند خواهند شد تا سرمشقی برای همه تا هفته دفاع مقدس سال آینده باشد.
سردار ادیبی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با این اقدام بزرگ خود و ارج نهادن به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس مسیرهای پیش‌رو را برای مردم روشن خواهد ساخت.
در ادامه «علیرضا فخاری» استاندار تهران اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانست با ساختاری هدفمند برای خروج از جمود فکری القائات طاغوت انسان‌های وارسته تربیت کند.
فخاری ادامه داد: انقلاب اسلامی با پرورش اذهان برای آنچه که ما امروز از آن به عنوان تحقق اسلام نام می‌بریم مردم را پرورش داد.
استاندار تهران تصریح کرد: امام خمینی (ره) به ما این عزت را داد که بتوانیم برای آینده تمدن ساز ایران اندیشه کنیم تا مردم جهان از انقلاب اسلامی به عنوان الگوی انسان ساز بهره برداری کنند.
فخاری اطهار داشت: در دورانی که جهان بین دو گسل ابرقدرت شرق و عرب گرفتار بود، امام خمینی (ره) در میان این دو جریان خصمانه جریان سومی را خلق کرد؛ و هدفی که ایشان از آن به صراحت یاد می‌کرد هدف انقلاب انسان سازی بود.
وی ادامه داد: این هدف یعنی پرورش نسلی که بتواند خداگونه باشد و در جهت ترویج تفکر اسلام حرکت کند؛ که البته این اهداف دشمنان خود را هم دارد.
استاندار تهران با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همواره در مسیر تحقق آرمان جمهوری اسلامی حرکت کردند، تاکید ;رد: امروز ما ماندیم و دیگران رفتند، آمدنمان توجیه داشت و ماندنمان هم باید توجیه داشته باشد. ما نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشیم.
وی گفت: ژرفای ذهن ما باید برای ایجاد حکمرانی اسلامی تحقق یابد. امروز وظیفه ما چیست؟ راه نباید تغییر کند پویایی مسیر با الگویی که امروز داریم باید حفظ شود.
استاندار تهران افزود: آن روزهایی که در منطقه جنگی می‌رفتیم برای ماندن می‌رفتیم، آیا امروز از مطامع، شهوت و قدرت دنیا چشم پوشیدیم؟ اگر چنان کنیم بردیم.
فخاری تصریح کرد: اگر این مسیر را پیشکسوتان اصلاح‌گونه رفته باشند هم موفق شدند. امروز یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس برای این است که امروز بدانیم کجا بودیم، چه کردیم و چه می‌خواهیم بکنیم.
وی ادامه داد: اگر امروز دنیای متوحش (رژیم صهیونیستی)  از کشتن زنان، کودکان و غیر نظامیان لذت می‌برد وظیفه ما چیست؟ اگر امروز دستکش مخملی دشمن در امور فردی ما سیطره دارد وظیفه ما چیست؟
استاندار تهران همچنین با طرح این سوال که امروز برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی که شهدا با نثار جانشان آن را پویا کردند ما چه وظیفه‌ای داریم؟ اظهار کرد: دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن امروز سخت‌تر از گذشته است. تهدیدات گسترش یافته است و باید درک صحیح و فهم درست از موضوعات جاری داشته باشیم و از تمایلات نفس و خواسته‌های دنیایی عبور کنیم و برای آنچه که در گذشته داشتیم مقاومت کنیم.
فخاری تاکید کرد: امروز باید روحیه مقاومت و ایثارگری احیا شود چون ما با آرمان‌های شهدا پیوند خورده‌ایم و چه بخواهیم و نخواهیم وارث شهداییم.
استاندار تهران در پایان با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس در گذشته سینه خود را در مقابل دشمنان‌ سپر کردند تا از آرمان‌های نظام اسلامی دفاع کنند، خاطرنشان کرد: امروز و آینده فرصتی برای ماست تا نگذاریم یاد شهدا فقط در مراسم تجلیل باشد و با تدبیر و برنامه‌ریزی همواره باید به یاد شهدا باشیم.
در پایان این مراسم و پیش از آغاز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، از جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت تجلیل شد.
لازم به ذکر است؛ در این مراسم، پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت همزمان با سراسر کشور از طریق ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و از بیانات معظم له استفاده کردند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=24305
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.