به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، علیرضا نادعلی، در واکنش به اظهارات برخی اعضای شورا در جلسات اخیر شورای شهر تهران و طرح موضوعات مختلف برخلاف عملکرد مدیریت شهری پایتخت، اظهار کرد: در فضای تبلیغات و رسانه حرف مخالف زدن و نقش اپوزیسیون بازی کردن همواره جذاب بوده و از قدیم هم روند به همین شکل بوده است.
وی افزود: گاهی میبینیم اقدامات زیادی با مرارتهای فراوان و در شرایط تحریم اقتصادی، جنگ، برخی ناکارآمدیهای قوانین و عدم وجود امکانات فرادستگاهی، انجام میشود؛ اما عده ای این کار را به راحتی آب خوردن نقد و تخطئه می کنند با این ادعا که نقش وکیل مدافع مردم را بازی می کنند. در این شرایط مردم که شاهد زحمات هستند و امیدی به این دستاوردها پیدا کرده اند، ناامید میشوند. نکته جالب اینجاست که گاهی همین افراد طرفداران خود را هم پیدا میکنند!
قواعد مجلس در شورا رعایت نمیشود
نادعلی با بیان اینکه این بازارها در آستانه انتخاباتها گرمتر و جذابتر نیز میشوند، خاطرنشان کرد: همواره خراب کردن راحت تر از ساختن است؛ در حالی که موضوعات در این صحن قواعد دارد. مجلس در مورد تذکر دادن اعضای شوراها قاعده تصویب کرده که متأسفانه رعایت نمیشود. به طوری که ما در مورد موضوع دستور جلسه صحبت نمیکنیم، در چارچوب زمان مقرر صحبت نمیکنیم، کارهایی انجام میشود اما حاضر نیستیم اذعان کنیم که آن کار انجام شده است. گاهی اوقات هم در صحن شورا میگوییم فلان اقدام اشتباه رخ داده اما بعد متوجه میشویم که چنین چیزی نبوده ولی باز هم حاضر نیستیم بگوییم ما اشتباه کرده بودیم و حرف خودمان را تکذیب کنیم.
وی همچنین تصریح کرد: در این چهار سال بارها اتفاق افتاده که برای مثال گفته شده فسادی در مجموعهای رخ داده اما بعد مشخص شده که درست نبوده است. برخی اعضا که این موضوع را مطرح کردند، در خفا نزد ما میگویند که اشتباه شده و عذرخواهی میکنیم اما در صحن یا حاضر به تکذیب نمیشوند و یا پشت دیوار و در خلوت سخن خود را تکذیب میکنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وقتی مردم چنین صحنههایی را میبینند، میگویند سر تا ته جمهوری اسلامی، سازمانها، مسئولین و دستگاهها یک قدم برای ما برنداشتند، درواقع این طرز تفکر نتیجه همین کارها و بیمسئولیتی در رفتارهاست، یادآور شد: این اتفاقات در نهایت به این ختم نمیشود که مردم بگویند به این گروه رأی نخواهند داد. ممکن است بگویند به هیچ فردی رأی نمیدهند. وقتی به میدان و سکویی که در آن هستیم، پشت پا میزنیم و اعتماد مردم را خراب میکنیم باید بدانیم که این اعتماد نسبت به کل نظام از دست میرود.
مردم تفاوتی بین دستگاهها قائل نیستند؛ حل مشکلات برای آنها مهم است
وی همچنین تصریح کرد: مردم بین شهرداری و شورا، بین شورا و قوه مجریه، بین شورا و مجلس و در نهایت بین دستگاههای مختلف تفکیکی قائل نیستند و بعضاً بسیاری از افراد نام وزرا و اعضای شورا را هم حتی نمیدانند. مهم برای مردم این است که مسائل و مشکلات آنها حل شود. مهم برای مردم این است که ۴۵ دقیقه منتظر اتوبوس نمانند، مهم این است که وقتی سوار اتوبوس میشوند، در درگیریها آسیبدیده بیرون نیایند. مهم این است که ببینند در ایستگاه چندین اتوبوس برقی با امکانات مناسب برای خدمات رسانی هستند تا مردم حداقل فشار را برای تردد با این ناوگان تحمل کنند.
نادعلی گفت: تا این شیرینی که پس از طی فرایندهای طولانی گمرک و تحریمها و سنگاندازی در قراردادها تازه می خواهد به مذاق یک شهروند خوش بیاید، برخی با تمام وجود میگویند این کار غلط بوده، نباید اتوبوس وارد میشده و حرام شرعی انجام دادید و اعداد اتوبوسها درست نیست.
وی با بیان اینکه وقتی بعد از چهار سال، راستیآزمایی اعدادی که در قراردادها وجود داشته به سخره بگیریم نتیجه این میشود که مردم به ما اعتماد نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: گاهی برخی منتطرند با ۱۰ عدد بالا و پایین، کل آمار و اقدامات صورت گرفته را زیر سؤال ببرند و آن را تشکیک کنند.
رفتارهای دوگانه برخی افراد در برابر تبلیغات اقدامات شهرداری تهران
نادعلی با اعلام اینکه همین افراد بارها در طول این چند سال گفتند که اگر کاری انجام شده چرا اطلاع رسانی نکردید، یادآور شد: وقتی هم در مورد آن صحبت میشود، میگویند چرا هزینه تبلیغات میکنید؟
وی با تأکید بر اینکه باید به این نکته توجه کنیم که تبلیغات از روش درستش انجام شود، گفت: برخی اوقات تبلیغات گلدرشت و نابجا ممکن است زحمات را زیر سؤال ببرد. بنده هم ممکن است به برخی تبلیغات نقد داشته باشم اما به اندازهای انصاف دارم که کل اقدامات را به ازای آن یک تبلیغات زیر سؤال نبرم.
سخنگوی شورای شهر تهران با اذعان بر اینکه یک مجموعه را با وجود کارکنان و زحمات آنها، با مدیر آن میشناسند و در رسانه ها نیز این موضوع شناخته شده است، یادآور شد: البته نباید اینگونه باشد اما به روال مرسوم، تمام اقدامات یک مجموعه را به نام رئیس آن می شناسند. برای مثال تبلیغاتی از افتتاح یک پروژه با حضور شهردار تهران روی یک عرشه پل اکران شده اما برخی این موضوع را تبلیغات زیاد و تلاش امپراتوری رسانهای میدانند؛ ای کاش امپراتوریهای رسانهای بیشتری وجود داشت که به مردم امید میداد و اقدامات صورت گرفته برای آنها را اطلاعرسانی میکرد که ما در حال تلاش برای خدمت هستیم؛ دنبال دروغ پردازی نیستیم.









