• امروز : دوشنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 26 May - 2025

باز شدن گره ترافیکی بعد از یک دهه

  • کد خبر : 32848
باز شدن گره ترافیکی بعد از یک دهه
تکمیل و افتتاح ده‌ها پروژه‌ عمرانی- ترافیکی خاک خورده و نیمه کاره در ۴۴‌ماه اخیر نشان می‌دهد اولویت مدیران شهری در این دوره احیا و بهره‌برداری از پروژه‌های بر زمین مانده است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری آنلاین، تکمیل و افتتاح ده‌ها پروژه‌ عمرانی- ترافیکی خاک خورده و نیمه کاره در ۴۴‌ماه اخیر نشان می‌دهد اولویت مدیران شهری در این دوره احیا و بهره‌برداری از پروژه‌های بر زمین مانده است. بر این اساس روز گذشته در یکصد و هشتادمین رویداد امید و افتخار، ‌۲ پروژه‌ عمرانی- ترافیکی در شمال شرق تهران بعد از یک دهه بلاتکلیفی تکمیل شد و زیر بار ترافیک رفت.

چه کسانی در این رویداد حضور داشتند؟

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران

سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران

هادی حق‌بین، شهردار منطقه یک

اجزای پروژه

عرشه پل فلزی

احداث معبری برای اتصال بلوار اوشان به خیابان شهید افتخاری

اجرای دسترسی راستگرد از جنوب خیابان شهید افتخاری به سمت بلوار اوشان

احیای مسیر راستگرد از شمال بلوار اوشان به خیابان صحرا

احداث رمپ چپگرد از جنوب بلوار اوشان به سمت پل خیابان شهید افتخاری

 

۴ دستاورد پروژه

اتصال بلوار اوشان(مژدی) به خیابان شهید افتخاری و خیابان دارآباد

تسهیل دسترسی از بزرگراه‌های ارتش و صیاد شیرازی به خیابان دارآباد

تسهیل دسترسی‌های محلی

حذف تردد از معابر فرعی

 

هزینه اجرای پروژه‌ها بیش از تصور است

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران:این ۲ پروژه تنها در بُعد عمرانی آن ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته، اما نکته مهم‌تر اینکه برای تملک اراضی مسیر، بالغ بر ۱۲۰۰میلیارد تومان هزینه شده است؛ این یعنی آنچه ما از یک پروژه می‌بینیم، تنها قله‌ نمایان یک کوه یخ است و حجم عظیمی از هزینه، برنامه‌ریزی و کار کارشناسی در پس آن قرار دارد. شهر تهران امروز از نظر زیرساخت‌هایی چون بزرگراه، تونل و آزادراه توسعه‌یافته است. آنچه اکنون اهمیت دارد، اتمام پروژه‌های ناتمام و اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس اما اثرگذار نظیر احداث رمپ، لوپ یا اصلاحات هندسی معابر است؛ اقداماتی که می‌تواند به‌اندازه یک پروژه عظیم، گره از مشکلات ترافیکی شهروندان بگشاید.

افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی تا پایان سال

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران:با افتتاح این ۲ پروژه، شمار پروژه‌های به‌ثمر نشسته در دوره فعلی مدیریت شهری به ۴۹پروژه رسیده است. این پروژه‌ها شامل ۴۴تقاطع و ۵ پروژه زیرساختی ازجمله پروژه‌های مرتبط با کارخانه آسفالت و موارد مشابه هستند. با توجه به حجم پروژه‌هایی که در حال اجراست، پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال، حدود ۳۰پروژه دیگر نیز به بهره‌برداری ‌ و در مجموع تعداد پروژه‌های عمرانی این دوره به حدود ۸۰پروژه برسد.

کاهش ۴۳ درصدی زمان سفر

هادی حق‌بین، شهردار منطقه یک: در جریان اجرای پروژه، حدود ۱۷پلاک در مسیر طرح توسط منطقه تملک شد که در مجموع بیش از ۳۰هزار مترمربع عرصه آزادسازی دربرداشت. ارزش روز این املاک بالغ بر ۱/۲ همت بوده که نشان می‌دهد اجرای پروژه‌های زیرساختی حتی در مقیاس‌ کوچک، مستلزم مجموعه‌ای از اقدامات جنبی گسترده است تا اثر نهایی بر زمین بنشیند. تحلیل‌های ترافیکی انجام‌شده توسط دست‌اندرکاران در حوزه حمل‌ونقل منطقه نشان می‌دهد که زمان سفر در شبکه پیرامونی پروژه تا حدود ۴۳درصد کاهش یافته است. این عدد، دستاورد بزرگی برای منطقه محسوب می‌شود.

باز شدن گره ترافیکی بعد از یک دهه

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=32848
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.