• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

بازدید مشاور شهردار تهران از شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران

  • کد خبر : 8211
بازدید مشاور شهردار تهران از شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران

همکاری و مشارکت اداره کل بانوان و شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران جهت شناسایی و اجرای پروژه‌های مشترک مولدسازی با هدف توانمندی زنان شاغل و سرپرست خانواده مورد توافق قرار گرفت. به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، نشستی با حضور مریم اردبیلی مشاور شهردار و […]

همکاری و مشارکت اداره کل بانوان و شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران جهت شناسایی و اجرای پروژه‌های مشترک مولدسازی با هدف توانمندی زنان شاغل و سرپرست خانواده مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، نشستی با حضور مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، شادی مالکی مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و جمعی از مدیران دو مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست مالکی در توضیح مجموع فعالیت های ستاد در چند ماه اخیر، اظهار کرد: با عنایت به اهمیت بحث صحت و سلامت عملکرد فنی این مجموعه که بخشی از آن مربوط به تجهیزات است این ستاد در سال جاری نسبت به تامین بودجه جهت اورهال تجهیزات اقدام نموده است. البته ما به این مسئله قائل هستیم که نبایستی در هزینه ها سربار شهرداری باشیم و تمام تلاش و برنامه ریزی این مجموعه معطوف به شناسایی و ایجاد درآمدزائی های جدید است.

وی با تاکید بر نیاز به تقویت برقراری ارتباط و اعتمادسازی جهت افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران، افزود: در ستاد معاینه فنی ظرفیت بسیار خوبی نهفته است. خدمات در مراکز می تواند به نحوی باشد که کلیه نیازهای خودرویی مراجعه کنندگان را برآورده کند. بدون تردید این رویکرد می تواند در ایجاد ارتباط دوستی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از خدمات معاینه فنی شهر تهران موثر باشد و شهروندان می توانند خارج از الزامات قانونی برای اطمینان از سلامت فنی و ایمنی خودرو و رفع ایراد به عنوان یک مرجع تخصصی در سال چندین مرتبه به این مراکز مراجعه نمایند. در حال حاضر از ۳.۵ میلیون خودروی مشمول معاینه فنی پلاک تهران سهم مراکز در حدود ۳۷ درصد است که به قطعیت این رویکرد جدید می تواند در افزایش مراجعات موثر باشد.

مالکی با تاکید بر اهمیت انجام معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات، ادامه داد: در سال گذشته ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در آزمون آلایندگی مردود شدند و دارای نقص منجر به آلودگی هوا بودند که بدون تردید رفع نقص آلایندگی این تعداد خودرو می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد. در سال جاری از حدود ۸۵۰ هزار دستگاه پذیرش شده ۲۹ درصد موفق به اخذ گواهی معاینه فنی در بار نخست نشده اند. در بین این آمار تقریبا ۱۰ درصد از مردودی ها نقص ترمز خودرو را داشتند؛ در صورت تعمیم به کلیه خودروهای مشمول شهر تهران یعنی ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو  دارای نقص در سیستم ترمز هستند. بدون تردید احصا و رفع نقص این خودروها می تواند به افزایش سطح ایمنی تردد درون شهری و برون شهری و کاهش تصادفات بسیار کمک کند.

وی در خصوص توسعه کمی و افزایش خطوط معاینه فنی در شهر تهران توضیح داد: در چند ماه اخیر در بحث ایجاد زیر ساخت لازم برای افزایش پذیرش مراکز معاینه فنی شهر تهران با هدف ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات اقداماتی مهمی انجام شده است. از بهمن سال گذشته پس از ۵ سال، بحث توسعه خطوط معاینه فنی را داشتیم و ۲ خط معاینه فنی ثابت و ۸ واحد سیار تک خطه معاینه فنی به خطوط در این ۸ ماه اضافه شده است . در حال حاضر شهر تهران از بضاعت ۱۷ مرکز ثابت و ۱۵ واحد سیار مختص خودروهای سبک مشتمل بر ۶۴ خط معاینه فنی و ۱۱ خط موتورسیکلت و سه مرکز خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار بوده و  ظرفیت پذیرش سالانه در حدود ۳ میلیون دستگاه خودرو را دارا است. در خصوص استقرار ۱۵ واحد سیار نیز تلاش شده که با هماهنگی شهرداران مناطق علاوه بر لحاظ کردن بحث تسهیل در دسترسی به این خدمات در مناطق کم برخوردار و پر متقاضی، از فضاهای بی دفاع شهری با رویکرد ساماندهی و انضباط بخشی در سطح محله ها استفاده شود.

وی در ادامه در خصوص اقدامات شاخص این ستاد در چندماه اخیر تصریح کرد: واگذاری راهبری مراکز به بخش خصوص و درصد سهم ستاد در این مشارکت ها افزایش یافت. در راستای مدیریت صف، پذیرش را از حضوری به اینترنتی تغییر دادیم. با وجود اینترنتی شدن پذیرش در برخی از مراکز شهر تهران، امسال نه تنها ریزش مراجعات نداشته ایم بلکه نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش هم داشته ایم . همچنین تعمیرگاه ویژه بانوان را راه اندازی کردیم. از دیگر اقدامات نیز می توان به ساماندهی سالن های انتظار مراکز و راه اندازی آموزش شهروندی در این سالن ها اشاره کرد. همچنین پروژه های جدید نظیر استفاده از ظرفیت های جدید تبلیغات، راه اندازی خدمات جدید خودرویی و مشارکت و هم افزایی با بخش های مجموعه شهرداری جهت جذب حداکثری خودروهای پلاک تهران نیز انجام شده است. در چند روز گذشته اولین همایش ملی معاینه فنی را با رویکرد ارتقا ایمنی و کاهش آلودگی هوا برگزار کردیم و به نوعی در این گردهمایی ارتباط بین حوزه تخصصی و عملیاتی معاینه فنی با جامعه علمی برقرار شد.

مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی با اشاره به لزوم اصلاح و بازنگری در برخی از قوانین و دستورالعمل های معاینه فنی با هدف افزایش اثربخشی معاینه فنی، گفت: برای اینکه بتوانیم در سیاست های کلان تاثیرگذار باشیم با هماهنگی وزارت کشور به عنوان رئیس کمیته تخصصی معاینه فنی کلان شهرهای کشور انتخاب و جلسات مربوط به کلان شهرها را جهت پیگیری مطالبات صنفی مجددا برقرار کردیم.

مالکی ضمن اشاره به تعداد کارکنان شاغل در واحدهای مجموعه افزود: قرارداد کارکنان این مجموعه به صورت داخلی و با شرکت ستاد معاینه فنی بوده که با عنایت به ضوابط شهرداری تهران جابجایی کارکنان در سایر بخش های شهرداری تهران دارای معضلاتی است. بدون تردید در خصوص جابجایی، کارکنان این مجموعه دارای درخواست و مطالباتی هستند که این مهم تنها با حمایت مدیران شهری مرتفع خواهد شد.

اردبیلی مشاور شهردار و مدیر کل امور بانوان پس از استماع گزارش فعالیت مجموعه ستاد معاینه فنی، اظهار داشت: تغییر مفهوم و نگاه مجموعه در امر خدمت رسانی با هدف اعتمادسازی و جذب حداکثری شهروندان بدون تردید می تواند در افزایش اثربخشی معاینه فنی موثر باشد. برقراری ارتباط دوسویه موجب خواهد شد معاینه فنی از یک خدمات صرفا اجباری، مقطعی و یکبار در سال به خدماتی مستمر و همسو با نیاز ذینفعان تبدیل شود. فعالیت های چند ماه اخیر این ستاد در بحث توسعه خدمت رسانی و تسهیل در دسترسی به این خدمات نیز نشان از حرکت مجموعه ستاد در این راستای بوده و قابل تقدیر است.

اردبیلی ضمن اشاره به حضور موفق بانوان در عرصه های مختلف خدمت رسانی به شهروندان در شهرداری تهران افزود: راه اندازی تعمیرگاه ویژه بانوان و استفاده از توانمندی بانوان متخصص در این حوزه نشان می دهد در صورت ایجاد فضای مناسب برای ظهور و حضور بانوان، آنها قادر هستند با رعایت چهارچوب ها حتی در شرایط سخت و کارهایی که منتسب به آقایان است نیز فعالیت نمایند. بدون تردید تقویت این موضوع می تواند در استحکام بنیان خانواده نیز تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید به خدمت رسانی مجموعه های شهرداری با محوریت خانواده تصریح کرد: در تمامی فعالیت ها بایستی خانواده در جایگاه ویژه قرار داشته باشد و خدمات ارائه شده براساس نیاز خانواده برنامه ریزی شود. بدون تردید بکارگیری بانوان در ارکان مختلف سازمانی می تواند در پیشبرد این هدف و نهادینه کردن خانواده محوری موثر باشد. البته ایجاد مشوق برای خانواده ها در معاینه فنی می تواند در فرایند برقراری ارتباط با مراکز تسهیل ایجاد نماید.

در پایان مقرر شد که با توجه به بضاعت های موجود در دو مجموعه در بحث مولدسازی، کمیته ای با حضور نمایندگانی از اداره کل بانوان و ستاد معاینه فنی جهت شناسایی و احصاء پروژه های مشترک با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=8211
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.