به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، هادی حقبین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره احداث تقاطع غیرهمسطح در محل تلاقی بزرگراه شهید آبشناسان و بلوار جنت آباد گفت: عملیات احداث عرشه زیرگذر تقاطع بزرگراه شهید آبشناسان با بلوار جنتآباد، به دلیل حجم بالای ترافیک عبوری، ضرورتاً به ۲ بخش اجرایی تقسیم شده بود.
وی افزود: احداث بخش جنوبی سقف زیرگذر در سال گذشته انجام شد و بخش شمالی آن ابتدای مردادماه سال جاری به اتمام رسید. احداث زیرگذر یکی از مهمترین بخشهای اجرایی این پروژه محسوب میشود و با خاتمه احداث عرشه زیرگذر، عملیات اجرایی در این پروژه مهم و گرهگشا سرعت میگیرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص حجم اقدامات انجام شده در این پروژه، توضیح داد: عرشه زیرگذر تقاطع آبشناسان- جنتآباد دارای ۸۷ متر طول و ۳۶ متر عرض بوده و برای اجرای آن ۵۷۵ تن آرماتوربندی و ۳۷۴۰ مترمکعب بتنریزی صورت گرفته است.
حقبین با اشاره به اجرای ۳۰۲ حلقه شمع موردنیاز برای احداث این زیرگذر و اتمام اجرای ۱۸۶ متر طول دیوار حائل مربوط به مسیر کندروی جنوبی، از تکمیل مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید آبشناسان تا پایان تابستان خبر داد و گفت: با تکمیل کندروی شمالی و انتقال ترافیک شرق به غرب بزرگراه شهید آبشناسان به این بخش همزمان با توافق با کارگاه مترو، تمام جبهههای کاری جهت اتمام پروژه آزادسازی شده و عملیات حفاری و خاکبرداری زیرگذر امکانپذیر میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اشاره به آثار مهم اتمام این پروژه افزود: فعالیت قابل توجه در این پروژه عمرانی و بهرهبرداری از آن در سریعترین زمان ممکن، از مطالبات ساکنان محله جنتآباد محسوب میشود. ایمنسازی و روانسازی ترافیکی در کنار توجه به مقوله پیوند محله جنتآباد در تراز صفر، از پیامدهای افتتاح این پروژه گرهگشا در شمال غرب تهران است.
معاون شهردار تهران در ادامه با اعلام پیشرفت ۵۷ درصدی عملیات اجرایی پروژه، ابراز امیدواری کرد تا این زیرگذر و مجموعه دسترسیهای روسطحی آن، اواخر پاییز ۱۴۰۳ آماده بهرهبرداری شود.
گفتنی است، پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آبشناسان با بلوار جنتآباد، شامل اجرای یک زیرگذر رفت و برگشت در امتداد بزرگراه شهید آبشناسان (سطح منفی یک)، ۲ پل رفت و برگشت در امتداد بلوار جنتآباد (سطح صفر) و ۲ دوربرگردان از شرق به شرق و از غرب به غرب بزرگراه شهید آبشناسان (سطح صفر) جهت تامین گردشهای موردنیاز ترافیکی است.