به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا، با اعلام اینکه ناوگان موتوری پایتخت، سهم عمدهای در سبد مصرفی سوخت دارد و یکی از عوامل بالا بودن سرانه مصرف بنزین است، افزود: برقیسازی این ناوگان، بهترین راهکار برای مقابله با مصرف بالای سوخت و آثار و عوارض محیط زیستی ناشی از آن است.
وی با اشاره به هماهنگیهای انجام شده با سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی به نمایندگی از شهرداری تهران و بهرهمندی از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی اظهار کرد: در گام نخست، در نظر داریم باتریهای مورد نیاز قابل تعویض و ایستگاههای تعویض باتری برای ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در شهر تهران به عنوان زیرساخت لازم به منظور بهرهبرداری از موتورهای برقیِ کار به جای موتورسیکلتهای بنزینی در یک فرآیند زمانی معین و با یک برنامهریزی مشخص، تأمین کنیم.
میرزایی قمی با بیان اینکه در جریان فرآیندی که در نظر گرفتهایم، قیمت تمامشده موتورسیکلت برقی برای موتورسواران کاهش مییابد، تصریح کرد: امکان سواپ باتری برای این موتورسیکلتها در ایستگاههای مشخصی فراهم میشود تا موانع دسترسی و امکان شارژ برای راکبان موتورسیکلتهای برقی رفع شود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان با دعوت از شخص یا اشخاص حقوقی واجد شرایط، خاطرنشان کرد: طبق فراخوان منتشرشده، اشخاص واجد شرایط میتوانند تا پایان وقت اداری روز سهشنبه (۷ شهریور) برای دریافت اسناد فراخوان به معاونت سرمایهگذاری سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی شهر تهران به نشانی تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، کوچه گلگشت، پلاک ۲۱، طبقه دوم، مراجعه و پس از تکمیل در موعد مقرر به دبیرخانه سازمان مذکور تحویل کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا، فراخوان عمومی، شناسایی طرح تأمین باتری موتور برقی با قابلیت Swap و ایجاد زیرساخت مربوطه برای استفاده ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقیِ کار توسط سازمان فوق در روزنامههای همشهری و دنیای اقتصاد ۳۰ مرداد منتشر شده بود.