• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی شد

آغاز دور جدید حسابرسی‌ها در شورای شهر

  • کد خبر : 1829
آغاز دور جدید حسابرسی‌ها در شورای شهر
اعضای شورای شهر تهران فرآیند بررسی گزارش حسابرس برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این دوره مدیریت شهری را آغاز کردند.

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز دور جدید بررسی گزارشات حسابرسی از سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران را روی میز بررسی قرار دادند و محمد آخوندی با بیان اینکه حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ به پایان رسیده است، گفت: مستندسازی خوبی در این خصوص انجام شده که به زودی گزارش آن رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه از این به بعد گزارش‌های مالی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی می‌شود که نکته مهم اینجاست که حسابرسی‌ها مربوط به این دوره مدیریت شهری است، ادامه داد: حسابرسی‌ها بر اساس استاندارد انجام شده و یک صرفه جویی مالی هم انجام شده است، به گونه‌ای که یک بار حسابرس شورا از مجمع شرکت‌ها و هم برای شورا حسابرسی را انجام می‌دهد که امروز حسابرسی از ستاد معاینه فنی شهر تهران مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قرائت می‌شود که گزارش حسابرس در این خصوص مطلوب بوده است.

صادقی درباره بندهای تکلیفی ستاد معاینه فنی گفت: اقدامات این ستاد تحولی بوده و جا دارد از مدیرعامل این ستاد تشکر کنیم. چرا که اقدامات خوبی در راستای افزایش خطوط و کاهش زمان بررسی انجام گرفته و همچنین با استفاده از فناوری‌های نوین، شهروندان می‌توانند نسبت به رزرو ساعت انجام معاینه فنی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تعیین حدود اختیارات مدیرعامل، تعیین تکلیف زیان انباشته و همچنین تعیین تکلیف زمین ستاد معاینه فنی لازم است، گفت: گزارش حسابرس برای عملکرد ستاد معاینه فنی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مطلوب اعلام شده است.

در ادامه شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه در سه سال گذشته تغییری در نرخ گذاری معاینه فنی انجام نشده بود، تصریح کرد: البته این نرخ گذاری از شمول اختیارات شهرداری خارج است و این مهم توسط دولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا شاهد افت چشمگیر مراجعه به مراکز معاینه فنی بودیم که این مسئله شرکت را دچار زیان انباشته کرد، گفت: معاینه فنی بسیار اهمیت دارد. چرا که ۵۵ درصد تصادفات خودروهای سنگین به دلیل مشکل ترمز است و یا در خودروهای سبک نیز علت عمده بیش از ۲۰ درصد تصادفات ناشی از نقص ایمنی است و به دلیل تاثیرگذاری که معاینه فنی در کاهش حوادث دارد درخواست می‌کنیم که به این ستاد به چشم شرکت درآمد زا نگاه نکنید. البته بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود که درآمدهای عملیاتی این ستاد با افزایش ۱۲ درصدی مراجعات حدود ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

مالکی با بیان اینکه با آنلاین شدن نوبت دهی ۳ درصد مراجعات افزایش یافت، گفت: در نظر داریم با ارائه خدمات جانبی غیر از معاینه فنی که در اساسنامه‌مان نیز به آن توجه شده همچون ایجاد کارواش، کارشناسی رنگ و بدنه، بیمه و حتی خرید و فروش خودرو، درآمدها را افزایش دهیم.

وی افزود: درآمد سال جاری ستاد معاینه فنی نسبت به سال‌های قبل حدود ۹۴ درصد رشد خواهد داشت و برآورد کردیم که ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد و ۸۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشیم که با این روش می‌توانیم از مسئله زیان انباشته خارج شویم.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه یکی از ایرادهای حسابرس ارزش زمین مراکز معاینه فنی است، گفت: سند مالکیت زمین‌های در ید معاینه فنی به نام شهرداری و یا شهرداری مناطق است؛ اما امسال با تدابیری که اندیشیده شده زمین معاینه فنی ارزیابی مجدد می‌شود تا بتوانیم این ستاد را از زیان انباشته خارج کنیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در نهایت به گزارش حسابرس برای عملکرد مالی ستاد مرکزی معاینه فنی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رأی مثبت داده و آن را تصویب کردند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=1829
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.