• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
سخنگوی شهرداری تهران:

آغاز ارزیابی یکپارچه ایمنی ساختمان‌ها با همکاری ۹ دستگاه

  • کد خبر : 1752
آغاز ارزیابی یکپارچه ایمنی ساختمان‌ها با همکاری ۹ دستگاه
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت نامناسب پایتخت در حوزه بافت‌های فرسوده گفت اگر قرار است مساله بافت فرسوده در میان‌مدت و بلند مدت حل شود، راهی جز تسهیل شرایط ساخت و ساز وجود ندارد و باید سیاست ارزان‌سازی مسکن در پیش گرفته شود و باید ساخت مسکن در تهران تسهیل شود.

به گزارش وطن شهر و به نقل از پانا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بر اساس وعده شهردار تهران از این پس نشست‌های تخصصی با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد، گفت: سعی می‌کنیم موضوعات مبتلابه در این نشست‌ها مطرح شود و ابعاد مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمدخانی با بیان اینکه رویکرد شهرداری گفت‌وگوی حداکثری با رسانه‌ها است، خاطرنشان کرد: شهردار و شهرداری تاکنون همین رویه را داشته است و مسیری که شهرداری در این ۲۱ ماه طی کرده رویکرد مورد نظر را نشان می‌دهد. رویکرد ما بهبود شرایط شهر و خدمتگزاری است. اطلاع‌رسانی مکمل خدمتگزاری خواهد بود تا آگاهی و امید مردم در این زمینه افزایش یابد.

وضعیت نامناسب تهران در بافت‌های فرسوده

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص بافت‌های فرسوده پایتخت، تصریح کرد: در بافت فرسوده روشن است که تهران وضعیت مناسبی ندارد و در دهه‌های گذشته به میزان آن افزوده شده است. این موضوع را بارها از سوی شهردار و مدیران شهری شنیده‌ایم که مساله بافت فرسوده کوتاه‌مدت نیست که بتوان با چند روز و چند ماه آن را رفع کرد و زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد که باید به آن توجه کرد اما در عین حل راهی جز شتاب دادن به نوسازی شهر نداریم.

محمدخانی تأکید کرد: ما مسیری که در معاونت شهرسازی طی می‌کنیم این است که مردم و به ویژه در مناطق جنوبی شهر را به سمت نوسازی بافت فرسوده هدایت کنیم و انگیزه داشته باشند خانه‌های خود را نوسازی کنند. طرح‌های موضعی و موضوعی که در حال طرح است این هدف را دنبال می‌کند. برای ما عجیب بود که برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی افزایش ساخت و ساز در شهر و صدور پروانه ساخت را نکته منفی تلقی کردند. اگر می‌خواهیم مساله بافت فرسوده را در میان مدت و بلند مدت حل کنیم راهی جز تسهیل شرایط ساخت و ساز نداریم و باید سیاست ارزان سازی مسکن را در پیش بگیریم. در همین راستا باید ساخت مسکن در تهران تسهیل شود.

تراکم‌فروشی نداریم

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف برای ساخت مسکن، یادآور شد: ما به هیچ وجه تراکم فروشی نداریم و یک میلی متر تراکم فروشی نیز انجام نشده است. در کمیسیون ماده پنج بر مبنای خواست بخشی از مردم طرح‌های موضعی و موضوعی اجرا شده است. در برخی محلات بر مبنای مطالبه چند دهه‌ای مردم و مشکلات ناشی از آن و همچنین انجماد در ساخت مسکن در پایتخت، ضعف‌ها و کمبودها جبران خواهد شد. موضع شهرداری تهران به سمت ایجاد شرایط مناسب و عادلانه برای مردم شهر تهران با تأکید بر نقاط جنوبی و مرکزی شهر و تسهیل شرایط ساخت و ساز است.

محمدخانی در ادامه در رابطه با مقابله با مافیای زباله گردی و اجرای طرح تفکیک پسماند در شهرداری شد و گفت: بارها تأکید شده و کارشناسان متخصص نیز اعلام کرده اند که آسیب های اجتماعی زمینه های مختلفی دارد. در زباله گردی موضوع اتباع را نمی توان نادیده گرفت و با توجه به اتفاقاتی که در اطراف مرزها می افتد، میزان حضور اتباع در سطح شهر تهران عدد و رقم بالایی است که باید رسانه ها به آن بپردازند.

وی افزود: شهردار تهران در روز اول حضور خود در شهرداری، بررسی های خود را در این زمینه آغاز کرد و به این نتیجه رسیدیم که فرآیند جمع آوری پسماند باید اصلاح شود و در همین راستا مخازن زباله جدید با ظاهری جدید در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر استفاده شد و در حال ارزیابی است. یکی دیگر از اقدامات راه‌اندازی مراکز ام آر اف است و در کنار آن نیز نرم‌افزاری را به‌صورت آزمایشی فعال کرده‌ایم و خطاهای آن در حال رفع است و به‌زودی رونمایی خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه اصلاح ساختاری مخازن زباله، اصلاح فرهنگ شهری و راه‌اندازی مراکز ام آر اف از برنامه‌های شهرداری است، خاطرنشان کرد: با این وجود، رفع این موضوع کار یک یا دو روز نیست و باید زمینه های اجتماعی و اقتصادی را نیز در نظر گرفت.

آغاز ارزیابی یکپارچه ایمنی ساختمان‌ها با همکاری ۹ دستگاه

محمدخانی در ادامه در خصوص اقدامات شهرداری برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن توضیح داد: فهرستی که درباره ساختمان‌های ناایمن منتشر شد، صرفا درباره موضوع حریق بود و نتیجه یک ارزیابی جامع نبود. با محوریت سازمان بحران، ارزیابی یکپارچه ایمنی درباره ساختمان‌ها تهران را با همکاری ۹ دستگاه آغاز کرده‌ایم و ۱۶ هزار ساختمان در حال بررسی هستند. بر اساس برآورد ستاد مدیریت بحران مشخص می‌شود که از نظر پایداری، حریق و موارد متعددی که یک ساختمان در شرایط بحرانی باید داشته باشد، آیا ایمنی لازم را یک بنا دارد یا خیر؟

وی افزود: مسیری که در این دوسال برای ساختمان‌های ناایمن در شهرداری طی کردیم، مسیر قانونی است و ایمن‌سازی یا ارجاع آن به دستگاه قضایی را انجام می‌دهیم. مسیر ما تشویش اذهان و ایجاد ناامنی در ذهن مردم نیست و مسیر قانونی آن را طی می‌کنیم. شهرداری متولی بخشی از این مسیر است و قرار نیست همه آن را از طریق هیاهو در رسانه پیش ببرد. ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و طبیعتا نظارت رسانه را نیز خواهیم داشت. شهرداری تهران در موضوع ساختمان‌ها از طریق مسیر قانونی و علمی بدون هیاهو و آزرده‌خاطر کردن مردم کار را پیش می‌برد. شهرداری ضابط قضایی نیست و در صورت نیاز از ظرفیت دستگاه‌های قضائی و انتظامی نیز استفاده می‌شود.

توضیح درباره تفاهم‌نامه ۴۵ هزار میلیاردی شهرداری با یکی از نهادها

محمدخانی در پاسخ به پرسش پانا درخصوص تفاهم‌نامه شهرداری با محوریت ۴۵ هزار میلیارد تومان با یکی از نهادها، اظهار کرد: تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم هنوز به قوت خود باقی است و به نظر می‌رسد بیش از این عدد باشد. برای مثال خط ۱۰ تهران در تفاهم با قرارگاه خاتم اجرا می‌شود که بخش قابل توجهی از این عدد را پوشش خواهد داد. ما برای جبران کندی در توسعه شهر، هر مجموعه‌ای را که بتواند به ما کمک کند و سابقه قابل قبولی داشته باشد، مورد استقبال قرار خواهیم داد. هنوز قراردادی در این زمینه امضا نشده و اکنون در حد تفاهم‌نامه است. ما تمام قراردادها را به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و جزئیات آن را به سمع و نظر رسانه‌ها و مردم رسانده‌ایم. برای تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم باید بگوییم که رقم آن بیش از این خواهد بود و از این دست تفاهم نامه‌ها با سایر نهادها نیز داشته‌ایم.

برخورد با پیمانکارانی که از کودکان در حوزه پسماند استفاده می‌کنند

سخنگوی شهرداری تهران درباره کودکان و استفاده از اتباع در حوزه پسماند، زباله‌گردی و مساله پسماند گفت: غیر از اینکه فرآیند را در این بخش اصلاح کنیم راه حل دیگری نداریم. هرچند موضوع پیمانکارانی که در این زمینه تخلف کردند درباره کودکان و اتباع، مسیر خودش را طی کرده و پیمانکار خاطی جریمه شده و با آن برخورد شده است، اما بدون در نظرگرفتن زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی و بدون حل این فرایند، صرف برخورد مشکلی حل نمی‌شود. بنا داریم از اساس این فرآیند را حل کنیم تا شاهد عدم استفاده از کودکان و اتباع باشیم. البته اکنون هم مجموعه‌های نظارتی شهرداری با جدیت این موضوع را پیگیری و با آن برخورد می‌کنند. تاکید می‌کنم زمینه‌های آن را باید در نظر بگیریم.

هیچ اختلاف نظری با دولت نداریم

سخنگوی شهرداری تهران در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با کمیسیون ماده پنج و انتشار نامه‌ای از سوی یکی از وزرا در این زمینه، یادآور شد: ما هیچ اختلاف نظری با دولت در هیچ بخشی نداریم و شهرداری خود را در کنار دولت و در امتداد فعالیت‌های دولت می‌داند. اولین صحبت‌هایی که شهردار با رئیس جمهور داشت حول این محور این بود که باری از روی دوش دولت توسط شهرداری برداشته شود.

وی با بیان اینکه احتمالا تصمیمات جدی در دولت گرفته خواهد شد که همراهی و هماهنگی را بیشتر نشان خواهد داد، تصریح کرد: یکی از اختیارات نیز به شهردار تهران واگذار خواهد شد که نشان دهنده همین همراهی و هماهنگی است. اساساً تلاش ما در شهرداری تهران این است که قول رئیس جمهور به مردم در زمینه تأمین مسکن را در پایتخت عملیاتی کنیم. این اختلاف در دولت و زیر مجموعه آن همچون وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد. تفاهم نامه های ساخت مسکن گواه همین مساله است.

تثبیت جایگاه نایب رئیسی شهردار تهران در مجمع اجلاس متروپلیس

محمدخانی با اشاره به جزئیات سفر به بروکسل نیز خاطرنشان کرد: این سفر مثبت و پردستاورد بود و این دریافت را داشتیم که عده‌ای در خارج از کشور تلاش می‌کنند که حضور مدیریت شهری در بروکسل شکل نگیرد. گروه‌های ضد انقلاب در تلاش هستند که ایران را منزوی کنند. بنا بر این بود که با فشار به دولت بلژیک، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در اجلاس متروپلیس شرکت نکنند، اما اهمیت این مجمع بسیار واضح است فلذا به دنبال هموار کردن مسیر حضور بین‌المللی شهر تهران بودیم. در همین راستا جایگاه نایب رئیسی شهردار تهران در مجمع تثبیت شد.

وی اضافه کرد: رئیس، دبیر کل و نایب رئیسان عضو هیات اجرایی هستند اما در ساختار سازمان متروپلیس یک نهاد بالاتری از جایگاه اجرایی تحت عنوان هیات رئیسه وجود دارد که شهردار تهران در دوره جدید عضو هیات رئیسه شد. علاوه بر این نایب رئیس و عضو هیات اجرایی نیز است. در کنار آن شهردار شیراز نیز عضو هیات رئیسه شد. دفتر منطقه‌ای غرب آسیای سازمان متروپلیس در ایران راه‌اندازی خواهد شد و این اتفاقات در شرایطی رخ داد که عده‌ای به دنبال حاشیه‌سازی بودند.

محمدخانی با اشاره به برگزاری جلسات و دیدارهای متعدد شهردار تهران در این مجمع، یادآور شد: شهردار تهران با دبیر کل UCLG و همچنین نخبگان علمی و تجار ایرانی حاضر در بلژیک دیدار کرد و درخصوص مباحث اقتصادی و استفاده از ظرفیت تجار ایرانی مباحثی به میان آمد.

نیاز تهران به ۱۱ هزار اتوبوس

وی با بیان اینکه شهر تهران به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد، گفت: ما به دنبال این هستیم که بخش قابل توجهی از کسری را جبران کنیم که در همین راستا قرارداد تأمین چهار هزار دستگاه اتوبوس انجام شده و پرداخت‌ها از سوی شهرداری صورت گرفته و وقفه‌ای توسط تأمین‌کنندگان ایجاد شده است. با شرکت مپنا نیز تفاهم‌نامه هزار دستگاه را منعقد کرده‌ایم و امیدواریم امسال بخشی از آن تحویل داده شود. با یکی از مجموعه‌های تخصصی حوزه اتوبوس‌های برقی نیز تفاهم‌نامه ۵۰۰ دستگاه را منعقد کرده‌ایم و امیدواریم سال آینده این اتوبوس‌ها وارد مدار شود.

محمدخانی گفت: امسال فعالیت ۵۵ دستگاه اتوبوس برقی و همچنان اتوبوس‌های شرکت مپنا را در ناوگان پایتخت شاهد خواهیم بود و مابقی در سال آینده به ناوگان وارد خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اجلاس بروکسل و ارتباط با سایر کشورها و شهرها بیان کرد: حضور شهرداری تهران در سازمان‌های بین‌المللی یک دستاورد دارد و یک بخش دیگر نیز همکاری با شهرداری‌های کلان‌شهرهای جهان است که یک مسیر دیگری را طی می‌کند. کما اینکه در دیدارهای بروکسل نیز مسیر خواهرخواندگی با برخی از شهرها را طی کردیم.

سخنگوی شهرداری تهران یادآور شد: در مسیر تفاهم با کلان‌شهرها، اولویت اول ما ارتباط با کلانشهرهای کشورهای همسایه و تبادلات فرهنگی و اقتصادی و انتقال تجربه و دانش است که البته شهرداری تهران یک سازمان باتجربه و با دانش است که می‌تواند این دانش و تجربه را در اختیار آنها قرار دهد و این می‌تواند برای شهرداری و شهر تهران آورده اقتصادی داشته باشد. از طرف دیگر انتقال تجارب برای آلودگی و بحث مسکن نیز مطرح است و در حال برنامه‌ریزی برای سفر شهردار تهران به چین هستیم. یک تفاهم مهم برای خرید واگن در مترو اتفاق می‌افتد و تأمین سایر ناوگان و انبوه‌سازی مسکن را نیز خواهیم داشت. مبادلات ما با شهرداری‌های شهرهای دنیا با جدیت پیگیری می‌شود و در این مسیر از هر ظرفیتی برای توسعه شهر تهران استفاده می‌کنیم.

استفاده از تعبیر اتوبوس کم‌کارکرد به‌‌جای اتوبوس‌های دست دوم

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در ادامه این نشست در رابطه با واردات اتوبوس‌های دست دوم به تهران، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که از کلمه اتوبوس‌های کم کارکرد استفاده کنیم. ما به دنبال این هستیم که اتوبوس‌ها دارای استاندارد روز باشند و بتوانند در طولانی مدت در تهران تردد کنند. استفاده از تعبیر اتوبوس دست دوم تعبیر درستی نیست. پیش از این در یکی از برنامه‌های تلویزیونی دیدیم که در مورد اتوبوس‌های دست دوم انتقاد می‌کردند و تعجب کردیم چون ما هنوز هیچ اتوبوسی وارد نکرده‌ایم. این ظرفیتی است که بخش خصوصی وارد آن می‌شود و شهرداری مجوز را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد و خود در این زمینه وارد نمی‌شود. بنا بر مجوزی که به شهرداری تهران برای واردات هزار دستگاه اتوبوس کم کارکرد داده شده محدودیت منابع مالی نداریم. با توجه به اینکه نیمی از بودجه امسال شهرداری به حمل و نقل اختصاص یافته مشکلی برای تأمین اعتبار واردات اتوبوس‌های کم کارکرد نداریم. طبیعتاً چند کشور و شرکت معتبر می‌توانند استانداردهای مورد نظر ما را تأمین کنند بنابراین واردات تنها از این شرکت‌ها و کشورهای محدود انجام خواهد شد.

وضعیت نابسامان ساخت‌وساز در حریم تهران

سخنگوی شهرداری تهران در مورد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در تهران، اعلام کرد: موضوع ساخت و ساز در حریم متأسفانه مربوط به امروز و دیروز نیست و وضعیت نابسامانی را در مناطق واقع در حریم شاهد هستیم. تلقی بخشی از مردم این است که شهرداری مخالف ساخت و ساز است و اجازه ساخت به اقشار کم درآمد را نمی‌دهد اما تأمین زیرساخت‌های شهری در مناطقی که در طرح تفصیلی و جامع در نظر گرفته نشده بودند، مورد توجه واقع نشده و تبعات اجتماعی داشته است. بنابراین شهرداری این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق موضوع بازپس‌گیری زمین‌های شهرداری را نیز دنبال می‌کنیم، یادآور شد: در یکی از مناطق یک زمین سه هکتاری را با رأی دیوان عدالت اداری به اموال شهر و مردم بازگرداندیم. یک زمین سه هزار متری نیز روز گذشته با رأی قطعی دیوان به اموال ما بازگشت که بخشی از مرکز معاینه فنی نیز در این زمین واقع شده بود. این زمین متأسفانه در ادوار گذشته با مسائل حقوقی روبه رو شده بود و در حال واگذاری بود و اگر پیگیری نمی‌شد شاید بخشی از مرکز معاینه فنی هم مجبور بودیم به شخصی حقیقی واگذار کنیم.

محمدخانی درخصوص معتادان متجاهر گفت: درباره موضوع معتادان متجاهر جلسات متعددی تشکیل شده تا با یک هم‌افزایی کار پیش برود. قرار شد شهرداری برای تامین محل نگهداری این افراد کمک کند که این مسأله به طور کامل محقق شده است. این مسیر ادامه دارد و افتتاح یاورشهرهای دیگری را نیز خواهیم داشت تا این مسیر ادامه پیدا کند.

وی درباره زیست شبانه برای خانواده‌ها اظهار کرد: مدیریت شهری این دوره، تعریفی که در دوره قبل درباره زیست شبانه مطرح شد را قبول ندارد. البته شهر یک موجود زنده است که نیازمند خدماتی است که باید شبانه‌روزی به مردم‌ ارائه شود. اگر به این معنا باشد همه ظرفیت‌های خدماتی را برای این کار فعال نگه می‌داریم، اما اینکه فرهنگ‌سازی و تشویق به زیست شبانه را داشته باشیم آسیب‌های اجتماعی خاص خود را دارد که آن را دنبال نمی‌کنیم، اما در تامین نیازهای شهر به‌صورت شبانه‌روزی مسیر را طی می‌کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره خانواده محوری هم تصریح کرد: عمده برنامه‌های مجموعه‌های فرهنگی شهرداری به‌خصوص تابستان تا ساعت‌های انتهایی شب ادامه دارد و فرهنگسراها و سرانه‌های محلات کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های متعددی دارند. همچنین تحت عنوان جشنواره آرمان نیز برنامه‌های مفصلی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر مسجد محوری و با اولویت دانش‌آموزان و نوجوانان در تابستان اجرا خواهد داشت.

فاز اول بزرگراه شهید بروجردی تا اواخر مردادماه افتتاح می‌شود

محمدخانی در رابطه با پروژه های شهید بروجردی و شوشتری گفت: فاز اول بزرگراه شهید بروجردی در ۴.۵ کیلومتر تا اواخر مردادماه از حد فاصل آزادگان تا بازار آهن افتتاح خواهد شد و موعد فاز دوم نیز اعلام خواهد شد. موضوع زمین های معارض پروژه شهید شوشتری هنوز در حال پیگیری است و اگر تفاهمات به نتیجه برسد امید می رود تا پایان سال شاهد افتتاح این طرح باشیم.

وضعیت مسکن برای مردم تهران بحرانی است

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه بنای شهرداری بر این است که در مسکن اجاره‌ای وارد شود و آورده خود را در مسیر اجاره‌داری قرار دهد، تأکید کرد: وضعیت مسکن برای مردم تهران بحرانی است. در مواردی شاهد هستیم که برخی افراد ناچار شدند به دلیل افزایش اجاره بها، تهران را ترک کنند که حاصل هدف گذاری دولت قبلی است که می‌خواستند جمعیت شهر تهران را کاهش دهند. البته برخی افراد و رسانه‌ها همچنان به این موضوع علاقمند هستند، اما کاهش جمعیت به معنی اخراج افراد کم‌بضاعت نباید باشد. شهرداری به‌دنبال رفتن به سمت عکس این ماجراست و می‌خواهیم فضا را برای سکونت شهروندان عادلانه و امکانات آن را فراهم کنیم که در همین راستا اجاره‌داری مسیر خود را طی می‌کند و اخبار خوبی در ماه‌های آینده در این زمینه اعلام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این نشست درخصوص توسعه و اورهال ناوگان مترو پاسخ داد و گفت: ما قرارداد تأمین ۵۵۰ واگن تا سال آینده را در بخش اورهال داریم. این اورهال به معنای واقعی، علمی و تخصصی است و سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند این واگن‌ها در حال به‌روزرسانی است و به عبارتی فراتر از اورهال است. حتی ما سراغ قطارهای DC نیز رفتیم و این قطارها را نیز به مسیر باز می‌گردانیم. در مجموع مسیر خرید و اورهال مترو به صورت موازی در حال پیگیری و اجراست.

محمدخانی با بیان اینکه برخی تلقی می‌کردند که این قطارها از بین رفته‌اند و نمی‌توان از آنها استفاده کرد اما در حال بازگشت است، اظهارکرد: رویداد امید و افتخار هفته آینده بهره‌برداری از سه رام قطار اورهال شده است.

وی درخصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: برگزاری نمایشگاه ها و تاسیس مراکزی که به زنان سرپرست خانوار برای عرضه محصولات و تولیدات آنها کمک می‌کند و تسهیلگری که مجموعه امور بانوان انجام می‌دهد از مهمترین اقدامات در این زمینه است.

ایجاد پارک علم و فناوری در ۴ نقطه تهران

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در ادامه درباره ایجاد پارک علم و فناوری در تهران گفت: اتفاق مهمی در تهران در حال شکل گیری است. به طوری که در ۴ نقطه از جمله پارک ولایت و کارخانه سیمان فرایند اخذ مجوز ایجاد پارک علم و فناوری در حال انجام است که اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین پارک علم و فناوری ایران یا شاید غرب آسیا را خواهیم داشت و تسهیلات متعددی به شرکت های دانش بینان و دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها خواهد داد. ضمن اینکه یک آورده اقتصادی و یک رشد قابل توجه را در این زمینه رقم خواهد زد.

سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با روند فعالیت کمیسیون ماده پنج و اجرای برخی مصوبات برخلاف طرح جامع شهر، یادآور شد: شهردار تهران در مورد کمیسیون ماده پنج نشست سه ساعته‌ای داشت و تمام موارد را پاسخ داد و موضع رسمی شهرداری تهران با رویکرد علمی موجود، اعلام شد.

وی درخصوص استفاده از کودکان کار به عنوان پاکبان، خاطرنشان کرد: ما با پیمانکاران پسماند قرارداد داریم و اگر چنین مواردی وجود داشته باشد -متأسفانه وجود دارد- به هر نحوی که مطلع شویم و یا مردم گزارش دهند، طبق قرارداد با پیمانکار برخورد می شود.محمدخانی با بیان اینکه ما چنین مباحثی را خارج از موضوع کلان نمی توانیم پیگیری کنیم و پاسخ دهیم، گفت: فضای اجتماعی و آسیب های موجود را باید در نظر بگیریم. البته این موضوع نیز وجود دارد که به کار گیری کودکان اتباع با همکاری خودشان است که البته تاکید می کنم این موضوع نیز درست نیست و در همه موارد برخورد صورت می گیرد.

وی درخصوص بحث نگهداشت شهر اظهار کرد: نگهداشت شهر یک موضوع جدی و اولویت‌دار برای مدیران شهری است چرا که مستقیما با رضایتمندی مردم ارتباط دارد. در مقایسه با سال گذشته و سال قبل از آن مسیر رشد و پیشرفت را داشته‌ایم و گزارش‌های مردمی نیز این وضعیت را نشان می‌دهد اما همچنان با وضعیت‌ ایده‌آل یک فاصله جدی داریم.

محمدخانی بیان کرد: براساس سامانه ۱۳۷ که لینک آن در سامانه «تهران من» است تصاویر گرفته می‌شود و عکس از سوی پیمانکار و مدیریت شهری برای شهروند فرستاده می شود و آن مسأله باید از طرف فرد تماس گیرنده تایید شود و در واقع قبل و بعد از اتفاق را در سامانه داریم.

سخنگوی شهرداری تهران توضیح داد: در مورد آسفالت در سه ماهه ابتدایی بیش از ۴۰۰ هزار تن اسفالت ریزی داشتیم که این عدد برابر با متوسط هر سال دوره پنجم است. برای اینکه وضعیت آسفالت را بهینه کنیم هر سال باید ۱۰ درصد اجرای آسفالت در معابر انجام شود و در دوره گذشته این اتفاق نیفتاده و ما یک کمبود در این زمینه داریم. در شبانه‌روز حدود ۴۵ گروه تراش و روکش آسفالت در تهران با اولویت بزرگراه‌ها و معابر اصلی فعالیت می‌کنند. امیدواریم تا پایان تابستان معابر اصلی ما وضعیت‌ قابل دفاعی داشته باشد. در مجموع مردم یک تغییر را احساس کرده‌اند و امیدواریم تا پایان امسال روند یک و نیم میلیون تُن را برای آسفالت داشته باشیم.

تکلیف ساختمان بلدیه مشخص است

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در بخش دیگری از این نشست در خصوص حفظ میراث حوزه شهری به ویژه ساختمان بلدیه شد و گفت: تکلیف ساختمان بلدیه مشخص است و با هدف گذاری اولیه خود تبدیل به موزه شهرداری تهران خواهد شد و فضای تعاملی شهروندان با مدیریت شهری خواهد بود. در واقع این ساختمان محل برگزاری برنامه‌ها، نمایشگاه‌های حوزه مدیریت شهری و دیپلماسی عمومی است. امیدواریم فاز اول آن در سال جاری به بهره‌برداری برسد که بخشی از آن موزه و بخشی دیگر به دیپلماسی عمومی اختصاص دارد.

محمدخانی با بیان اینکه تخصیص اعتبار این ساختمان صورت‌گرفته و عملیات در حال اجراست، اظهار کرد: بنای ما این بوده که هیچ پروژه نیمه‌تمامی در شهر نداشته باشیم و تلاش کردیم پرونده آن را ببندیم. به‌طوری که در رویدادهای امید و افتخار نیز روال بر همین بوده است.

زمان برداشتن پل حافظ هنوز مشخص نیست

وی با اشاره به انجام مطالعات برداشت پل حافظ، خاطرنشان کرد: آمادگی برای این طرح وجود دارد اما زمان آن هنوز مشخص نشده و باید بار ترافیکی کاهش پیدا کند تا بتوان آن را جمع‌آوری را انجام داد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=1752
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.